Wybierz miasto
Kobieta Logowanie / Rejestracja
Znajdujesz się w ogólnopolskim wydaniu.

Studencie: popraw dietę, zdawaj lepiej!

2017-01-11

Typowe menu studenta: na śniadanie nic, na obiad kebab lub zupka chińska, na kolację trzy piwa. Taka dieta nie jest dobra dla mózgu, który w czasie zajęć powinien pracować na najwyższych obrotach. Jak powinien zmienić swoją dietę student, który chce osiągać dobre wyniki na uczelni?

Czy wiecie, dlaczego mieszankę orzechów i bakalii nazwano studencką? Bo to świetnie skomponowana przekąska, której składniki są bogate w witaminy E i B1 (tiaminy) oraz potas, magnez i fosfor. Nie bez powodu polecana jest osobom, które mają dużo nauki i odczuwają przewlekłe zmęczenie. W takich sytuacjach mieszanka studencka i inne, odpowiednio dobrane potrawy, potrafią zdziałać cuda. Radzimy, co zrobić, żeby studencka szama zmieniła się w wartościowe posiłki.     

Nie wychodź z domu bez śniadania

Jedz codziennie i niech będzie solidne. Kiedy babcie powtarzały, że to najważniejszy posiłek dnia, miały rację. Pusty brzuch przypomina o sobie podczas nauki, utrudnia koncentrację i zapamiętywanie informacji. Poza tym osoby niejedzące śniadań o wiele bardziej narażone są na problemy z otyłością.

Jedz o stałych porach

4-5 posiłków do optymalna ilość. Lepiej jeść częściej, ale mniejsze porcje. To zapewni wyrównany poziom energii przez cały dzień.

Nie podjadaj między posiłkami

Cukier zaspokaja głód i dodaje energii, ale na krótko. Lepiej słodkie przekąski zastąpić warzywami i owocami, mogą być suszone. 3-4 kostki gorzkiej czekolady dziennie to też bardzo dobry wybór.

Warto pogryzać także orzechy, migdały, pestki dyni, słonecznika.

Wybieraj dobre składniki

Cenne są zwłaszcza te, które zawierają potas. Wpływa on dobrze na układ nerwowy, zwiększa dotlenienie mózgu. Co więcej, w połączeniu z magnezem zawartym w orzechach i bakaliach, kaszach i ciemnym pieczywie, zwiększa zdolność zapamiętywania. Bogate w potas są świeże warzywa i owoce, szczególnie pomidory, banany i ziemniaki.

Dwa razy w tygodniu zjedz rybę

Tłuste ryby morskie zawierają kwasy omega-3, które mają cudowne działanie na mózg. Poprawiają jego ukrwienie i usprawniają przepływ bodźców nerwowych. Nie trzeba zawsze sięgać po świeżą rybę, w warunkach studenckich może to być sałatka ze śledziem, kanapka ze szprotkami lub sardynkami z puszki.

Trzymaj dietę przed egzaminem

Im bliżej do egzaminu, tym większy stres. Czasami można mieć wrażenie, że ciężko cokolwiek przecisnąć przez gardło. Ale mimo wszystko właśnie wtedy dieta jest najważniejsza! Napięcie pomogą zmniejszyć warzywa strączkowe i cytrusy. Zawierają kwas foliowy, który chroni przed stanem przeddepresyjnym. Nie zaszkodzi też pić więcej soków owocowych – pomogą wyrównać poziom witaminy C w organizmie. W stanach przewlekłego stresu jej zużycie gwałtownie wzrasta. I nie przesadzaj z kawą, która może potęgować zdenerwowanie.

Nie zapominaj o jedzeniu

Żadne obowiązki i żadna ilość nauki nie usprawiedliwiają głodówki. Jeśli czasu brak nawet na zrobienie kanapki, a lodówka świeci pustkami, można skorzystać z serwisów dowożących jedzenie do domu np. PizzaPortal.pl. Za niewygórowaną cenę, a często z darmowym dowozem można zjeść nie tylko pizzę, ale też bardziej tradycyjne dania.

Artykuł powstał we współpracy z https://pizzaportal.pl/

Artykuł Partnera

Dodaj do:
  • Wykop
  • Flaker
  • Elefanta
  • Gwar
  • Delicious
  • Facebook
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Google
  • Yahoo
Komentarzedodaj komentarz

Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Brak komentarzy.

znak zodiaku: ryby - horoskop kulinaria

Licznik BMI

Kalkulator miłosny

 
FB dlaMaturzysty.pl reklama