Na rzeczy - Kobieta

Cała prawda o opiniach w internecie

2017-09-22 08:06:35

Jest sobotnie popołudnie, postanawiasz spędzić je w Twojej ulubionej galerii handlowej. Przechadzasz się po sklepach, bez konkretnego celu, aż w końcu zachodzisz do jednej z czołowych drogerii. Lubisz to miejsce, zawsze jest tu czysto, panie z obsługi uśmiechają się i mówią „dzień dobry”. Twoją uwagę przykuwa półka z szamponami i odżywkami do włosów. Dziesiątki kolorowych butelek krzyczą do Ciebie, obiecując MEGA OBJĘTOŚĆ, 100 RAZY SILNIEJSZE WŁOSY, AKSAMITNA GŁADKOŚĆ. Przeciętnemu Kowalskiemu trudno byłoby wybrać, z resztą Ty też miałaś kiedyś ten sam problem. Bez zastanowienia sięgasz po swój ulubiony szampon, używasz go regularnie od dwóch lat i nie chcesz zamieniać go na żaden inny. Dwa lata temu stałaś przed tą samą półką, wtedy jeszcze nie wiedziałaś co wybrać. Sięgnęłaś do torebki po smartfon i sprawdziłaś opinie o szamponie, który akurat wpadł Ci w ręce. Asia z Bielska-Białej wrzuciła zdjęcia swoich włosów przed i po - to najlepiej na Ciebie działa, przecież zdjęcia nie mogą kłamać. Jesteś pewna?

Cała prawda o opiniach w internecie

    Prawdopodobnie nie Ty jedna, dwa lata temu padłaś ofiarą Buzz Marketingu. Co to takiego? Słowo „buzz" z Angielskiego oznacza - szum, brzęczenie, plotka. Te trzy słowa, w istocie oddają ideę Buzz Marketingu. Gdy na rynku pojawia się nowa marka, lub nowy produkt dobrze znanej marki, niezależnie od branży ludzie zawsze szukają potwierdzenia jego skuteczności. Czy nowy model samochodu marki „X” faktycznie jest taki ekonomiczny, czy nowo otwarta knajpa naprawdę jest taka dobra, czy w sieciówce „Y” rzeczywiście tak szybko oddają pieniądze za reklamowany towar? W czasach gdy Internet raczkował lub w ogóle go nie było, potężne koncerny mogły sprzedać i obiecać nam wszystko, wtedy opinii zaciągało się u znajomych, przyjaciół czy rodziny. Teraz jesteśmy dużo sprytniejsi. Kilka sprawnych kliknięć i już mamy pełen wachlarz opinii o danej rzeczy, produkcie, firmie. Zdajesz sobie sprawę, że ogromna część z nich, jest całkowicie fałszywa?

    Pomyślisz: „Fałszywa? Przecież to niemożliwe!”. Wyobraź sobie sztab kilkunastu lub kilkudziesięciu ludzi, którzy przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, sprawnie poruszając się po Facebook’u, forach i stronach z opiniami, pracują nad renomą konkretnej marki. Udzielają się w dyskusjach, wystawiają pięć gwiazdek, piszą, gdzie tylko się da. Dużą część z tych opinii jesteś w stanie wychwycić, bo na pierwszy rzut oka widać, że są zbyt piękne, by były prawdziwe. Jest jednak także spory odsetek tych, których nie zdołasz odróżnić od prawdziwych, a nawet wydadzą Ci się bardzo realne i wpłyną na Twoją decyzję o zakupie.

    "Klienci bardzo często zwracają się do nas z prośbą o pomoc przy opiniach w Internecie, w dzisiejszym świecie bez Buzz Marketingu, firma bardzo łatwo może zostać zmieciona przez konkurencję.” - mówi Marcin Budzyński -współwłaściciel Agencji Kreatywnej BuzzIt.

    Mówi się, że nawet do 80% opinii w internecie pochodzi z opłaconych źródeł. Z kolei badania pokazują, że w Polsce jest ponad 26 milionów użytkowników Internetu, to ponad 70% wszystkich Polaków, z których 82% dokonuje zakupów, kierując się rekomendacją.

    Dzisiejszy Internet jest jak dziki zachód, marki i producenci, którzy wchodzą na e-rynek, muszą zdawać sobie z tego sprawę. Otwierając restaurację, właściciele muszą zdawać sobie sprawę, że kilku niezadowolonych klientów, poprzez wystawienie jednej gwiazdki na Facebook’u czy Google’u, może poważnie zszargać opinię. Niestety tyczy się to każdego biznesu, produktu czy usługi. Tak obecnie wygląda sytuacja i nie pozostaje nic innego jak się do niej dostosować.

Artykuł Partnera

Słowa kluczowe: social media, opinie, BuzzIt
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Plandid - nowa moda robienia zdjęć przebija selfie!
Plandid - nowa moda robienia zdjęć przebija selfie!

Plandid podbija portale społecznościowe!

Jak zrobić stroik? Dekoracje DIY [WIDEO]
Jak zrobić stroik? Dekoracje DIY [WIDEO]

Jesień i zima to czas, w którym szczególną uwagę zwracamy na elementy dekoracyjne, nie tylko do wnętrz.

Kurierem szybciej
Kurierem szybciej

Ogromna konkurencja na rynku usług kurierskich sprawia, że klienci wciąż tylko zyskują – zarówno na jakości usług, jak i cenach przesyłek.

Polecamy
Rafał Maślak szczerze o planowaniu rodziny i dzieciach [WIDEO]
Rafał Maślak szczerze o planowaniu rodziny i dzieciach [WIDEO]

Model nie zamierza jeszcze zakładać rodziny.

Ujawnij swoje atuty! Show me your sloggi!
Ujawnij swoje atuty! Show me your sloggi!

Sloggi poszukuje najzgrabniejszej pupy świata! Damskiej i męskiej…!

Ostatnio czytane
Rafał Maślak szczerze o planowaniu rodziny i dzieciach [WIDEO]
Rafał Maślak szczerze o planowaniu rodziny i dzieciach [WIDEO]

Model nie zamierza jeszcze zakładać rodziny.

Ujawnij swoje atuty! Show me your sloggi!
Ujawnij swoje atuty! Show me your sloggi!

Sloggi poszukuje najzgrabniejszej pupy świata! Damskiej i męskiej…!

Popularne
Dlaczego właściwie cola szkodzi?
Dlaczego właściwie cola szkodzi?

Cola zawiera glikol etylenowy, który jest wolną trucizną, nie zabije Cię jeśli spożywasz niewielkie ilości ale w większych uśmierca.

GREY WOLF – Katalog kolekcji jesień-zima
GREY WOLF – Katalog kolekcji jesień-zima

Firma GREY WOLF wydała nowy luksusowy katalog prezentujący najnowszą kolekcję na sezon jesień-zima.

Polecamy