Fitness - Kobieta

Ćwiczenia w domu czy na siłowni? Sprawdź, jak trenować

2017-08-23 12:53:33

W ostatnich latach chodzenie na siłownię cieszy się ogromną popularnością. Dla jednych siłownia jest miejscem, w którym można odpocząć po ciężkim dniu, dla innych -  miejscem, w którym ciężko pracują nad sylwetką. Nie zmienia to faktu, że trend zdrowego trybu życia rośnie w siłę. Jednak może to trening w domu jest lepszym pomysłem? Zobacz porównanie stylów dbania o kondycję!

treningZalety siłowni  i Fitness klubów

Fitness kluby zazwyczaj są pełne ludzi ceniących aktywność fizyczną. Siłownia najczęściej jest wybierana za możliwość korzystania z usług trenera personalnego, który odpowie na wszystkie pytania oraz dobierze ćwiczenia do indywidualnych potrzeb. Na zajęciach zazwyczaj panuje towarzyska i przyjemna atmosfera, która pomaga na godzinkę zapomnieć o codziennych problemach. Tu poznajesz nowych ciekawych ludzi, nawzajem dzielicie się swoim doświadczeniem sportowym i życiowym.

Poznawanie nowych ludzi sprzyja też systematyczności, ponadto, patrząc na starania innych, masz dodatkową motywację.

Mówiąc o pieniądzach - nic tak nie motywuje, jak zainwestowane pieniądze. Zakup karnetu na siłownię również pomaga ćwiczyć regularnie. Tym bardziej, że siłownie stają się coraz dostępniej cenowo. Większość klubów honoruje też uniwersalne karty lub posiadają sieć lokali w miejscach dostępnych dla każdego.

Treningi w domu

Nie każdy może pozwolić sobie karnet na siłownię. Trenując w domu oszczędzamy nie tylko na karnecie, ale i na dojeździe. Otwarcie książki lub wideo z planem treningowym nic nie kosztuje. Nie każdy ma mieszkanie w lokalizacji, która ma szeroką ofertę klubową. Zajęcia na które chcesz pójść ( np. Zumba, Tabata) mogą się pokrywać godzinowo z pracą. Minusem jest nie tylko niedopasowany harmonogram. Dojazd na siłownię zabiera czas.  Dodatkowo trzeba pomyśleć o czasie na prysznic. A "krótkie" rozmowy w szatni z koleżankami? To wszystko zabiera czas.
 
Dla jednych towarzystwo jest zaletą, dla innych wręcz przeciwnie. Na siłowni znajdzie się zawsze ktoś, kto spojrzy na ciebie, co nie dla każdego, zwłaszcza na początku, jest komfortowe. Jeśli nie lubisz ćwiczyć z obcymi ludźmi i wiesz, że nie dasz wtedy z siebie 100% bo czujesz się skrępowana, to może lepiej zainwestować pieniądze, które miały być przeznaczone na karnet, w zakup minimalnego sprzętu do ćwiczeń. Podsumowując: dużym plusem ćwiczeń w domu jest oszczędność czasu i pieniędzy. Ćwiczysz wtedy, kiedy masz wolną chwilę.

Podstawowe pytanie to, czy jesteś w stanie samodzielnie zmobilizować się do ćwiczeń w domu? Jeśli tak, wtedy to dobra opcja. Jednak, jeśli będziesz ćwiczyć zrywami, to sukcesu nie da się osiągnąć.  W sklepach internetowych znaleźć można niedrogi podstawowy sprzęt do ćwiczeń poza siłownią np. ciężarki, maty. Wybór pomiędzy siłownią a ćwiczeniem w domu jest kwestią bardzo osobistą. Warto pamiętać, że najważniejsza jest chęć. Nie istnieje w życiu "nie mogę" jest tylko "nie chcę".

RN

fot. pixabay.com

Słowa kluczowe: karnet, trening, wady i zalety
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
trening
Ćwiczenia w domu czy na siłowni? Sprawdź, jak trenować

Zajęcia pod okiem profesjonalistów czy treningi w domu? Dokonaj wyboru!

gym
Dlaczego warto podnosić ciężary? Poznaj 5 powodów!

Zobacz, dlaczego trening siłowy jest najlepszy w drodze do idealnego ciała!

Personal trainer
Dlaczego warto skorzystać z pomocy trenera personalnego?

Wiele z nas zapisując się na siłownię nie do końca wie, na czym rzecz polega. Dobrym wyborem okazuje się być trener osobisty! Dzięki niemu będziemy z przyjemnością chodzić na kolejne treningi bez poczucia niewiedzy i dezorganizacji.

Polecamy
Jak odchudzać łydki i uda?
Jak odchudzać łydki i uda?

Wiele kobiet boryka się z problemem zbyt grubych, nieestetycznie wyglądających ud i łydek. Zbyt obfite nogi niejednokrotnie sprawiają, że kobiety niechętnie zakładają sukienki i spódniczki, nie chcąc eksponować tego, co nieestetyczne. Są jednak sposoby na walkę ze zbyt grubymi i ociężale wyglądającymi nogami.

Jakie diety stosują gwiazdy?
Jakie diety stosują gwiazdy?

Zdradzamy, jakie diety stosują gwiazdy. Teraz i Ty możesz mieć taką sylwetkę jak one!

Ostatnio czytane
Jak odchudzać łydki i uda?
Jak odchudzać łydki i uda?

Wiele kobiet boryka się z problemem zbyt grubych, nieestetycznie wyglądających ud i łydek. Zbyt obfite nogi niejednokrotnie sprawiają, że kobiety niechętnie zakładają sukienki i spódniczki, nie chcąc eksponować tego, co nieestetyczne. Są jednak sposoby na walkę ze zbyt grubymi i ociężale wyglądającymi nogami.

Jakie diety stosują gwiazdy?
Jakie diety stosują gwiazdy?

Zdradzamy, jakie diety stosują gwiazdy. Teraz i Ty możesz mieć taką sylwetkę jak one!

Popularne
Aqua aerobik
Aqua aerobik

Aqua aerobik jest połączeniem aerobiku z pływaniem. Są to ćwiczenia przy muzyce, wywodzące się od ćwiczeń rehabilitacyjnych w wodzie.

Aerobowy striptiz
Aerobowy striptiz

Na czym polega nowa forma ćwiczeń? Jest to połączenie ćwiczeń wzmacniających i kształtujących mięsnie z elementami tańca go-go

Polecamy