Fitness - Kobieta

Dlaczego większość popularnych diet nie działa?

2012-10-03 20:23:45

Stosujemy coraz to nowszą dietę i ciągle kończymy nadrabiając zgubione kilogramy z nadwyżką. Dlaczego właściwie tak jest?

Diety, które nie są dopasowane indywidualnie nie sprawdzają się ponieważ nie uwzględniają różnic między ludźmi, które są kluczowym aspektem przy wyborze sposobu odżywiania. Oczywiste jest, że różnimy się kolorem włosów, oczu, skóry lecz takie same różnice można zaobserwować znacznie głębiej. Ludzie różnią się między sobą już na poziomie genetycznym, a co za tym idzie biochemicznym i metabolicznym. Wiemy doskonale, że chcąc utrzymać swe auto w dobrym stanie musimy tankować dobrej jakości benzynę lecz większość z nas zapomina o tym, że równie ważne jest byśmy dopasowali swoje źródło energii do rodzaju silnika. Tak samo jest w przypadku diety, która powinna być zgodna z naszym metabolizmem. Jedna dieta będąca korzystną dla danej osoby może być silnie szkodliwa dla człowieka o odmiennych specyfikacjach metabolicznych.

Należy dbać o różnorodną dietę, w szczególności surowe pokarmy takie jak warzywa, owoce, nieprzetworzone ziarna ponieważ nasz organizm wykorzystuje substancje fitoodżywcze, minerały, witaminy, enzymy do odbudowy i naprawy tkanek. Jest to szczególnie ważne gdyż żyjąc w uprzemysłowionych miastach jesteśmy narażeni na szkodliwe działanie wolnych rodników.

Dostosowanie sposobu żywienia do swoich indywidualnych preferencji i potrzeb zapewnia optymalne trawienie i wykorzystanie składników odżywczych. Stosowanie schematycznych sposobów żywienia często doprowadza do niestrawności, osłabienia układu immunologicznego i ogólnego pogorszenia kondycji organizmu. Tego skrajnie niekorzystnego stanu organizm nie jest w stanie bagatelizować dlatego też oprócz sygnałów jakie nam wysyła m.in. bóle głowy, uczucie zimna, wzdęcia, niestrawności w końcu często wbrew sobie rezygnujemy z diety.

Pamiętajmy zatem, że niezależnie od tego czy naszym priorytetem jest zdrowie czy szczupła sylwetka powinniśmy kierować się swoimi potrzebami organizmu i poświęcać więcej uwagi temu jak reaguje na konkretne grupy pokarmów. Tym sposobem sami częściowo będziemy mogli wprowadzić modyfikacje do diety, które przyniosą nam korzyści zdrowotne.

Joanna Jamróz
http://your-naturalhealth.blogspot.com

Słowa kluczowe: skuteczna dieta jak schudnąć dlaczego nie chudnę
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
  • Liczy się to ILE jesz, a nie CO jesz [0]
    Marta
    2012-10-04 09:52:37
    dziękuję za artykuł :) dodając swoje przysłowiowe kilka groszy, chciałabym napisać, że jedynym sposobem na schudnięcie jest jeść mniej kalorii, niż nasze ciało spala w ciągu dnia. To właśnie wtedy organizm sięga po zapasy tłuszczu pod skórą, bo musi skądś wziąć te brakujące mu do funkcjonowania kalorie. Jeżeli więc nie jemy poniżej swojego dziennego pułapu spalania kalorii, to żadna dieta, suplementy i inne sztuczki nie pomogą :) Trzeba zacząć od policzenia swojego dziennego zapotrzebowania na kalorie (w zależności od poziomu aktywności, płci, wieku itd.) a następnie zrobić co trzeba aby jeść w ciągu dnia ilość kalorii mniejszą niż to zapotrzebowanie! wszystko jest krok po kroku opisane na tym blogu: https://zrzucaj.wordpress.com/ studiuję dietetykę i mogę poświadczyć, że zawarte tam informacje są prawie w 100% trafne. powodzenia wszystkim!!
Warto przeczytać
Co jeść przed i po wysiłku fizycznym aby schudnąć?
Co jeść przed i po wysiłku fizycznym aby schudnąć? 2012-08-06 11:27:32

Często słyszymy o roli aktywności fizycznej w utrzymaniu kondycji i zdrowia ciała. Rzadziej niestety o tym, jak sprawić, by dzięki diecie nasz wysiłek był efektywniejszy.

100 dni do sezonu na bikini! Cel: płaski brzuch
100 dni do sezonu na bikini! Cel: płaski brzuch 2013-03-07 11:38:30

Sprawdź, co robić, by do lata „drążące ciało” w okolicy brzucha zamienić w płaski i jędrny brzuszek.

Zobacz także
Personal trainer
Dlaczego warto skorzystać z pomocy trenera personalnego? 2017-04-20 14:55:28

Wiele z nas zapisując się na siłownię nie do końca wie, na czym rzecz polega. Dobrym wyborem okazuje się być trener osobisty! Dzięki niemu będziemy z przyjemnością chodzić na kolejne treningi bez poczucia niewiedzy i dezorganizacji.

Pierwszy raz na siłowni – co warto mieć ze sobą?
Pierwszy raz na siłowni – co warto mieć ze sobą? 2017-03-20 12:37:35

Poznaj kilka niezbędników, których posiadanie pomoże ci skupić się wyłącznie na głównym celu dla którego jesteś na siłowni, rzeźbieniu pięknej sylwetki.

Jak pozbyć sie cellulitu raz na zawsze?
Jak pozbyć sie cellulitu raz na zawsze? 2017-01-27 11:10:50

Sposoby na to, by zwalczyć skórkę pomarańczową.

Ostatnio czytane
Co jeść przed i po wysiłku fizycznym aby schudnąć?
Co jeść przed i po wysiłku fizycznym aby schudnąć? 2012-08-06 11:27:32

Często słyszymy o roli aktywności fizycznej w utrzymaniu kondycji i zdrowia ciała. Rzadziej niestety o tym, jak sprawić, by dzięki diecie nasz wysiłek był efektywniejszy.

100 dni do sezonu na bikini! Cel: płaski brzuch
100 dni do sezonu na bikini! Cel: płaski brzuch 2013-03-07 11:38:30

Sprawdź, co robić, by do lata „drążące ciało” w okolicy brzucha zamienić w płaski i jędrny brzuszek.

Popularne
Aqua aerobik
Aqua aerobik 2006-06-30 08:40:35

Aqua aerobik jest połączeniem aerobiku z pływaniem. Są to ćwiczenia przy muzyce, wywodzące się od ćwiczeń rehabilitacyjnych w wodzie.

Aerobowy striptiz
Aerobowy striptiz 2007-01-08 15:32:39

Na czym polega nowa forma ćwiczeń? Jest to połączenie ćwiczeń wzmacniających i kształtujących mięsnie z elementami tańca go-go