Fitness - Kobieta

Hantle kuliste – zabawa z ciężarami

2011-01-17 15:11:12

Jeśli zależy Ci na poprawie siły i smukłości mięśni, a jednocześnie męczy Cię monotonia treningu siłowego, sprawdź, co do zaoferowania mają hantle Kettlebell. Dzięki nim  przeprowadzisz kompleksowy trening całego ciała we własnym domu lub na świeżym powietrzu!

Skuteczne przyrządy i programy treningowe wcale nie muszą kosztować wielkich pieniędzy. W czasach, kiedy kluby fitness prześcigają się w rozszerzaniu swojej oferty, do łask wracają klasyczne, i nieco już zapomniane, metody treningowe. W ostatnich latach dużą popularność zdobyły hantle Kettlebell. Ceni się je za wysoką skuteczność, prostotę, a także funkcjonalność.

Kula do machania
Hantle Kettlebell z wyglądu przypominają sporych rozmiarów kulę z uchwytem. Mogą ważyć od kilku do nawet kilkudziesięciu kilogramów - dzięki temu mogą z nich korzystać zarówno kobiety pragnące wysmuklić sylwetkę, jak i panowie chcący poprawić rzeźbę i siłę mięśni. - Środek ciężkości hantli Kettlebell znajduje się poniżej uchwytu, co umożliwia przeprowadzenie bardzo skutecznego treningu polegającego na wymachach i szybkich skrętach tułowia. Taka forma ruchu angażuje do pracy wszystkie najważniejsze grupy mięśni - tłumaczy Łukasz Andrzejewski, ekspert ze sklepu internetowego Sport-shop.pl.

Co ważne, hantle Kettlebell nie izolują w treningu poszczególnych mięśni (np. bicepsa czy mięśni ud). Jest to trening na całe grupy mięśniowe. Dzięki temu ćwiczenia nie zwiększają nadmiernie objętości mięśni (czego zawsze obawiają się kobiety!), ale zwiększają ich siłę i elastyczność. Dlatego ćwiczenia z Kettlebell docenią również panie, które chciałaby wysmuklić swoją sylwetkę.

Jak to działa?
Ćwiczenia z hantlami polegają na energicznych wymachach obciążeniem w jednej płaszczyźnie (pionowej lub poziomej). Dzięki temu mięśnie naprzemiennie kurczą się i napinają. Wymachy angażują do pracy mięśnie stabilizujące, co korzystnie wpływa na zachowanie prawidłowej postawy i smukłej sylwetki. Ćwiczenia z kulistymi hantlami skutecznie budują gorset mięśniowy dla kręgosłupa i narządów wewnętrznych. To bardzo ważne w przypadku uprawiania sportów zimowych – narciarstwa, snowboardu czy łyżwiarstwa.

Jeden odważnik umożliwia wykonanie aż kilkudziesięciu różnych ćwiczeń, które skutecznie wyrzeźbią mięśnie ramion, klatki piersiowej i pleców, a także ujędrnią pośladki i wysmuklą uda. To sprawia, że taki trening jest również bardzo korzystny dla naszej kieszeni. Wystarczy kupić hantle i wygospodarować nieco miejsca w mieszkaniu. - Najlepiej kupić zestaw hantli składający się z minimum trzech odważników o różnej wadze. Dzięki temu zwiększymy zakres ćwiczeń, a trening stanie się bardziej efektywny - mówi Łukasz Andrzejewski.

To się opłaca!
Ekspert ze sklepu Sport-shop.pl przekonuje, że w przypadku kobiet optymalna progresja pomiędzy ciężarami to 2-3 kilogramy. W przypadku mężczyzn, może to być nawet 6 kilogramów. Wszystko jednak zależy od indywidualnych preferencji ćwiczącego. Ćwiczenia ze zbyt dużym obciążeniem sprawią, że ruch będzie niepełny, a także w krótkim czasie doprowadzą do nadwyrężenia ścięgien. Z kolei zbyt lekkie hantle obniżą efektywność treningu.

Co ważne, trening z hantlami Kettlebell trwa znacznie krócej, niż typowe ćwiczenia z obciążeniem. Wystarczy kilkanaście minut dziennie, aby w krótkim czasie uzyskać zadowalające rezultaty.

Co ciekawe, ćwiczenia z kulistymi ciężarkami wcale nie się nowością. W swoim treningu wykorzystywali je nawet legendarni atleci przełomu XIX. i XX. wieku. Hantle były cenione przede wszystkim przez kulturystów.

Później, kiedy na rynku zaczęły się pojawiać coraz bardziej wymyślne urządzenia, zostały nieco zapomniane. Teraz wracają do łask - jako alternatywa dla klasycznego treningu siłowego i aerobowego. Ćwiczenia nie są bardzo wymagające, ale ich skuteczność potwierdza kilka pokoleń zadowolonych użytkowników.

Przykładowe zestawy ćwiczeń z hantlami Kettlebell można znaleźć w serwisie YouTube:


Coś dla panów:


Coś dla pań:

ip

Słowa kluczowe: zgrabna sylwetka hantle ćwiczenia z hantlami mięśnie ramion smukłe uda
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Warto przeczytać
Najlepiej zacząć dietę w poniedziałek
Najlepiej zacząć dietę w poniedziałek

Ile razy powtarzałyśmy sobie "od jutra" zacznę, ale nie działało? Bo ważne, aby tym jutrem był... poniedziałek.

Modelujemy brzuch
Modelujemy brzuch

Żadna z nas nie ma ochoty pokazać się w lecie z nadmiarem tłuszczyku na udach, pośladkach czy brzuchu.

Zobacz także
gym
Dlaczego warto podnosić ciężary? Poznaj 5 powodów!

Zobacz, dlaczego trening siłowy jest najlepszy w drodze do idealnego ciała!

Personal trainer
Dlaczego warto skorzystać z pomocy trenera personalnego?

Wiele z nas zapisując się na siłownię nie do końca wie, na czym rzecz polega. Dobrym wyborem okazuje się być trener osobisty! Dzięki niemu będziemy z przyjemnością chodzić na kolejne treningi bez poczucia niewiedzy i dezorganizacji.

Pierwszy raz na siłowni – co warto mieć ze sobą?
Pierwszy raz na siłowni – co warto mieć ze sobą?

Poznaj kilka niezbędników, których posiadanie pomoże ci skupić się wyłącznie na głównym celu dla którego jesteś na siłowni, rzeźbieniu pięknej sylwetki.

Ostatnio czytane
Najlepiej zacząć dietę w poniedziałek
Najlepiej zacząć dietę w poniedziałek

Ile razy powtarzałyśmy sobie "od jutra" zacznę, ale nie działało? Bo ważne, aby tym jutrem był... poniedziałek.

Modelujemy brzuch
Modelujemy brzuch

Żadna z nas nie ma ochoty pokazać się w lecie z nadmiarem tłuszczyku na udach, pośladkach czy brzuchu.

Popularne
Aqua aerobik
Aqua aerobik

Aqua aerobik jest połączeniem aerobiku z pływaniem. Są to ćwiczenia przy muzyce, wywodzące się od ćwiczeń rehabilitacyjnych w wodzie.

Aerobowy striptiz
Aerobowy striptiz

Na czym polega nowa forma ćwiczeń? Jest to połączenie ćwiczeń wzmacniających i kształtujących mięsnie z elementami tańca go-go

Konkurs Ziaja