Fitness - Kobieta

Jak odchudzać łydki i uda?

2015-01-19 12:28:37

Wiele kobiet boryka się z problemem zbyt grubych, nieestetycznie wyglądających ud i łydek. Zbyt obfite nogi niejednokrotnie sprawiają, że kobiety niechętnie zakładają sukienki i spódniczki, nie chcąc eksponować tego, co nieestetyczne. Są jednak sposoby na walkę ze zbyt grubymi i ociężale wyglądającymi nogami.

W osiągnięciu pięknych i zgrabnych nóg pomoże ci stosowna dieta i odpowiednie ćwiczenia. Dzięki odpowiedniemu połączeniu jednego i drugiego zyskasz smukłe nogi, którymi będziesz się w końcu mogła pochwalić.

Jedz regularnie!

Chcąc zyskać piękne nogi pamiętaj, by regularnie spożywać posiłki. Najlepiej, gdy będziesz jeść 4-5 razy dziennie. Nie jedz 2-3 godzin przed snem. Jedz lekkostrawne i zdrowe kolacje, dzięki którym w nocy nie będzie ci się odkładać zbędna tkanka tłuszczowa. Z wieczornego jadłospisu wyeliminuj słodycze, tłuste produkty oraz fast-foody. Na kolację możesz zjeść przykładowo sałatkę warzywną lub owocową.

Zrezygnuj z tłustych produktów

Odmawiaj sobie tłustych mięs. Jedz chude produkty, zarówno mięsa jak i produkty mleczne. Przy odchudzaniu nóg ważne jest dostarczanie organizmowi kwasów omega 3 przyspieszjących spalanie tkanki tłuszczowej. Źródłem tych kwasów są ryby, które powinnaś spożywać ok. 3 razy w tygodniu. Pamiętaj, by ograniczyć ilość spożywanej soli, ponieważ zatrzymuje ona wodę w organiźmie. Ze swojej diety wyeliminuj alkohol i papierosy, kawę i herbatę.

Pamiętaj o witaminach

Jedz dużo owoców i warzyw. Owoce i warzywa są źródłem cennych witamin. Jedz przede wszystkim jabłka, marchewkę, brokuły, kalafior, mandarynki i kapustę. Pamiętaj, by zaoptatrzyć organizm w błonnik, którego źródłem są brązowe makarony, kasze, pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane. Odpowiednia ilość błonnika zapobiega zaparciom.

Bo woda to zdrowie...

Pij dużo wody. Dziennie wypijaj min. 1,5 litra wody. Płyny są podstawowym elementem zbalansowanej diety. Poza woda pij również zieloną, białą lub czerwoną herbatę. . Zrezygnuj z napojów gazowanych, wód smakowych oraz nektarów.

Wyćwicz swoje nogi

Kilka prostych ćwiczeń wykonywanych ok. 4 razy w tygodniu pomoże ci w szybki sposób wysmuklić nogi oraz wyrzeźbić mięśnie ud i łydek. Dla uzyskania efektu połącz opisany poniżej zestaw z joggingiem lub maszerowaniem, wykonywanym przez 30 minut dwa razy w tygodniu.

Ćwiczenie 1

Rozstaw stopy na szerokość ramion. Lekko ugnij kolana. W dłonie weź hantle o masie 2,5kg. Palce dłoni skieruj w stronę ud. Utrzymuj głowę uniesioną. Ściągnij łopatki.  Zrób wdech i przemieść biodra do tyłu wypinając pośladki. Ciężar ciała przenieś na pięty. Obniżaj klatkę piersiową przesuwając hantle w dół ud. Powróc do wyjściowej pozycji. Wykonuj 3 serie po 20-25 powtórzeń.

Ćwiczenie 2

Stań w rozkroku. Rozstaw stopy na szerokość ramion. Ręce opuść luźno po bokach. Zrób przysiad. Wykonując przysiad zatrzymaj się w ok. 2/3 drogi. Następnie podskocz prostując się i wyciągając ręce w kierunku sufitu. Wróć do przysiadu.
Wykonuj ok. 20-25 powtórzeń. Zrób ok. 3 serii ćwiczeń.

Ćwiczenie 3


Połóż się na brzuchu. Podeprzyj się na przedramionach. Połóż lewą stopę na prawej pięcie. Zegnij kolana. Prawą nogą unieś lewą nogę do góry w kierunku pośladków. Wróć do pozycji wyjściowej. Utrzymuj napięte mięśnie brzucha.Wykonaj całe ćwiczenie w 3 seriach po ok. 20-25 powtórzeń na każdą z nóg.

Ćwiczenie 4

Połóż się na plecach, ręce połóż wzdłuż ciała, dłonie skieruj wewnętrzną stroną do podłogi.
Napnij mięśnie brzucha i pośladków. Unieś biodra do góry, tak by całe ciało tworzyło linię prostą. Wytrzymaj w takiej pozycji przez ok. 25 sekund. Wykonaj 3 powtórzenia.

Joanna Matuła

Słowa kluczowe: odchudzanie łydek i ud, odchudzanie nóg, dieta na szczupłe nogi,
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Warto przeczytać
Jak dobrać buty do fitnessu?
Jak dobrać buty do fitnessu? 2015-01-30 14:04:08

Podczas ćwiczeń buty to często pomijany element garderoby, a to w dużej mierze właśnie od niech zależy efekt treningu

High Heels Fitness, czyli fitness na wysokich obcasach. Czy to skuteczny trening?
High Heels Fitness, czyli fitness na wysokich obcasach. Czy to skuteczny trening? 2015-07-01 13:44:41

Sprawdziliśmy, czy trening przynosi rezultaty i jak zacząć.

Zobacz także
Personal trainer
Dlaczego warto skorzystać z pomocy trenera personalnego? 2017-04-20 14:55:28

Wiele z nas zapisując się na siłownię nie do końca wie, na czym rzecz polega. Dobrym wyborem okazuje się być trener osobisty! Dzięki niemu będziemy z przyjemnością chodzić na kolejne treningi bez poczucia niewiedzy i dezorganizacji.

Pierwszy raz na siłowni – co warto mieć ze sobą?
Pierwszy raz na siłowni – co warto mieć ze sobą? 2017-03-20 12:37:35

Poznaj kilka niezbędników, których posiadanie pomoże ci skupić się wyłącznie na głównym celu dla którego jesteś na siłowni, rzeźbieniu pięknej sylwetki.

Jak pozbyć sie cellulitu raz na zawsze?
Jak pozbyć sie cellulitu raz na zawsze? 2017-01-27 11:10:50

Sposoby na to, by zwalczyć skórkę pomarańczową.

Ostatnio czytane
Jak dobrać buty do fitnessu?
Jak dobrać buty do fitnessu? 2015-01-30 14:04:08

Podczas ćwiczeń buty to często pomijany element garderoby, a to w dużej mierze właśnie od niech zależy efekt treningu

High Heels Fitness, czyli fitness na wysokich obcasach. Czy to skuteczny trening?
High Heels Fitness, czyli fitness na wysokich obcasach. Czy to skuteczny trening? 2015-07-01 13:44:41

Sprawdziliśmy, czy trening przynosi rezultaty i jak zacząć.

Popularne
Aqua aerobik
Aqua aerobik 2006-06-30 08:40:35

Aqua aerobik jest połączeniem aerobiku z pływaniem. Są to ćwiczenia przy muzyce, wywodzące się od ćwiczeń rehabilitacyjnych w wodzie.

Aerobowy striptiz
Aerobowy striptiz 2007-01-08 15:32:39

Na czym polega nowa forma ćwiczeń? Jest to połączenie ćwiczeń wzmacniających i kształtujących mięsnie z elementami tańca go-go