Kurierem szybciej
2017-10-13 13:10:45Dla wielu z nas polska poczta jest symbolem mało solidnego dostawcy listów i paczek. Choć czasy, gdy na list priorytetowy czekało się nawet miesiąc, odeszły w niepamięć, to wciąż zdarzają się sytuacje, gdy doręczenie przesyłki do naszych rąk trwa zdecydowanie za długo. Trudno się dziwić, że coraz częściej wybieramy kurierów.
Rynek usług kurierskich dla detalicznego odbiorcy powiększa się systematycznie od roku 2007, czyli od czasów, gdy rozpoczął się prawdziwy szał zakupów w sieci – które jeszcze kilka lat wcześniej nie cieszyły się ani dużą popularnością, ani zaufaniem. Dziś mamy do czynienia z ogromnym rynkiem – według raportu firmy Gemius („E-commerce w Polsce 2016”), aż połowa polskich internautów regularnie dokonuje zakupów w sklepach internetowych. Rodzi to oczywistą potrzebę dostarczenia przesyłki do rąk własnych – najlepiej szybko i profesjonalnie.
Kurierzy do akcji
Firmy kurierskie przez długi czas oferowały swoje usługi według modelu B2B (Business to Business, czyli w relacji firma–firma). Usługi te nie były początkowo najtańsze i kierowano je raczej wyłącznie do osób, którym zależało na czasie, nie licząc się z kosztami (czyli na przykład przedsiębiorstw z pilnymi ładunkami lub dokumentami). Warto też zauważyć, że wcześniej prawdopodobnie nie istniała potrzeba rozszerzania działalności na rynek konsumencki – nie był on zbyt duży, gdyż polski rynek usług internetowych jeszcze raczkował. Dziś liczba zakupów dokonywanych w sieci jest ogromna. Dodatkowo branży kurierskiej z pewnością pomógł też wzrost cen paczek pocztowych w ostatnich latach – dziś koszty przesyłki na poczcie i u kuriera są niemal identyczne, jednak to kurier oferuje szybszą i lepszą usługę. Szczególnie, gdy zależy nam na dostawie na drugi dzień.
Nowe usługi
Ogromna konkurencja na rynku usług kurierskich sprawia, że klienci wciąż tylko zyskują – zarówno na jakości usług, jak i cenach przesyłek. To jednak nie wszystkie zalety – największe firmy kurierskie przymierzają się do wdrażania nowych systemów odbioru paczek (na przykład w punktach handlowych czy w postaci samoobsługowych automatów). Coraz bardziej rozbudowany jest także system przesyłek zagranicznych, również w najpopularniejszym kierunku – do Anglii. Dzisiaj na rynku funkcjonują firmy tworzące struktury poświęcone wprost tego rodzaju zleceniom, na przykład Euro-paka.pl. Obecność takich usługodawców jest bardzo dobrą wiadomością zwłaszcza dla osób, które często podróżują do Anglii lub w niej mieszkają i mają do przesłania paczki do Polski, które nadane pocztą docierałyby do celu dwa razy dłużej i drożej. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że walka o klienta wciąż będzie przybierać jak najkorzystniejsze dla nas oblicze.
Więcej informacji o tanich przesyłkach paczek do Polski możemy znaleźć pod adresem https://www.euro-paka.pl.
Artykuł Partnera