Sprzedaż - miejsce kariery dla ambitnych kobiet?
2007-02-26 07:52:14 | artykuł sponsorowanyNieuchronnie zbliża się moment w którym świat biznesowy ogłosi koniec tradycyjnych form sprzedaży. Prosta wymiana produktu czy usługi za pieniądze odchodzi do lamusa szybciej niż możnaby przypuszczać.
Jak wygląda, więc ta nowoczesna sprzedaż, czyli zjawisko - wydawałoby się - najprostsze na świecie? Otóż niektóre firmy, biorąc pod uwagę zachodzące na rynku procesy, postanowiły przeformułować swoje strategie sprzedażowe pod kątem budowania długookresowych więzi z klientami. W tym rozumieniu sprzedaż jest pewnym procesem, elementem misji firmy. Nie bez przesady można powiedzieć, że sprzedaż jest częścią filozofii przedsiębiorstwa.
W ten sposób zbudowany jest Dział Kontaktów z Klientami (CBD – Customer Business Development) w Procter & Gamble. Rzeczą najbardziej w nim rewolucyjną z punktu widzenia sprzedaży tradycyjnej jest planowanie strategii sprzedaży przy udziale klienta. W tym układzie jest on rzeczywistym partnerem, którego zdania należy wysłuchać. Dzięki takiemu podejściu dużo lepiej i sprawniej poznaje się potrzeby rynku, które w tradycyjnych badaniach mogą umknąć.
Dział sprzedażowy oparty na kontaktach z klientami jest bardzo dobrym miejscem dla kobiet, które są świadome swojej wartości. Wyrafinowanie podejścia do klienta to z jednej strony szansa na pokazanie umiejętności budowania relacji, a z drugiej na sprawdzenie się w zarządzaniu grupą ludzi.
W zakres pielęgnowania kontaktu wchodzi też wspólne budowanie strategii, czyli zadanie twórcze i rozwijające. Wielopoziomowa współpraca z klientem to jednak nie tylko przyswajanie nowych umiejętności. Opieka nad wielomilionowymi transakcjami niesie za sobą dużą odpowiedzialność. W P&G nowoprzyjmowane osoby od razu zaczynają pracę na stanowisku CBD Account Managera. Kierują grupą ludzi, za których odpowiadają.
Nie bez podstaw mówi się, że kobiety są bardzo dobrymi pracownikami. W rozmaitych badaniach udowadnia się ich umiejętność organizacji pracy, czy skuteczność w realizowaniu zadań. Coraz więcej przedstawicielek piękniejszej płci sprawuje kierownicze stanowiska. Większość absolwentów wyższych uczelni to kobiety. Wydaje się, że nadchodzi kobiecy czas w biznesie.
A gdzie będą się realizować wykształcone i ambitne kobiety? W miejscach, które ambicję zaspokoją, a wykształcenie docenią. Trudno przypuszczać, że będą to tradycyjne działy sprzedażowe. Tylko zmiana modelu sprzedaży jest szansą na przyciągnięcie do siebie przyszłej elity, która będzie potrzebować wyzwań, ale też i odpowiedzialności. Już teraz przykładem tego jest Dział Kontaktów z Klientami w P&G. - Moja praca wciąż stawia przede mną nowe wyzwania, ale jednocześnie inspiruje i pozwala się szybko rozwijać. – mówi Ewelina Moczulska, absolwentka SGH, w P&G od prawie 2 lat.
Sprzedaż oparta na relacjach z klientami jest więc szansą dla firm, ale też dla młodych kobiet. Te pierwsze w ten sposób przyciągną do siebie najlepiej wykształcone i przygotowane do pracy osoby. Te drugie w firmach takich jak P&G będą się mogły rozwijać na miarę swoich oczekiwań. Wszysko przemawia za Działami Kontaktu z Klientami.
Więcej informacji o P&G można znaleźć pod adresem www.kariera.procter.pl - poza informacjami o samej firmie, znajdują się tam interesujące szkolenia interaktywne, a także informacje o pracy w poszczególnych działach przedsiębiorstwa, praktykach letnich i Case Studies. Głodnych sukcesu i wiedzy zapraszamy po więcej informacji na stronę.