Stereotyp faceta - jak wygląda dzisiaj?
2012-05-23 13:06:59Gotujący "gospoś", przesadnie martwiący się swoim wyglądem metroseksualista, nieporadna fajtłapa - taki obraz mężczyzny coraz częściej opanowuje media. Gdzie podział się dawny Marlboro Man?
Telewizyjne reklamy, w których mężczyźni piorą, sprzątają, gotują i używają kremów pielęgnacyjnych nikogo już chyba nie dziwią. A jeszcze kilka lat temu w świecie mediów rządził wizerunek mężczyzny - twardziela. Dlaczego dziś specjaliści od marketingu postanowili to zmienić?
Miejsce dla macho oczywiście zawsze się znajdzie. Współczesna reklama postawiła jednak na zróżnicowanie - podobne do tego, które obserwujemy w prawdziwym społeczeństwie. Kobiety stają się obecnie coraz bardziej niezależne - skierowane głównie do nich reklamy produktów żywnościowych, czy środków czystości dowartościowują więc je nieporadnymi zachowaniami mężczyzn. Na panów natomiast działają dystansująco, przez co paradoksalnie bardziej utożsamiają się oni z marką. Już tylko 25% facetów uważa, że miejsce kobiety jest w domu i tylko oni mają problem z obrazem gotującego mężczyzny. Pozostała część jest bardziej nowoczesna i powściągliwa - dba o zachowanie równowagi i proporcji w związku. Ci są gotowi do negocjacji. Elastyczna w kwestii domowych obowiązków reklama jak najbardziej do nich trafi.
MSZ/iwoman.pl