Fitness - Kobieta

Zdążyć przed latem - ramiona

2007-06-18 22:02:13
 Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Do wskoczenia w bikini i pluskania się w błękitnej wodzie pozostał jeszcze miesiąc. A może tylko miesiąc?! Nie jest to zbyt wiele czasu żeby pozbyć się zbędnego tłuszczyku. Jednak możemy ujędrnić nasze ciało i sprawić, że będzie pięknie prezentowało się na każdej plaży. Wystarczy parę sprytnych trików stosowanych regularnie przez 30 dni, a poczujecie się lepiej we własnej skórze. Na początek zajmiemy się ramionami.

Lato sprzyja odkrytym ramionom. Aby ładnie się prezentowały polecam codzienny 15 minutowy trening z ciężarkami. Nie musicie od razu wyciskać 15 kilowych, zacznijcie od pół kilograma i z każdym tygodniem dodawajcie kolejne pół. Na początku zabierajcie ciężarki ze sobą na spacer. Kiedy wychodzicie z psem weźcie ze sobą hantle. W zwyczajnym marszu ruch rąk wspomagany masą ciężarków poprawi spalanie tkanki tłuszczowej, a wy nawet nie odczujecie pracy mięśni ramion i przedramion. Jeśli uprawiacie poranny jogging także możecie zaopatrzyć się w hantle lub specjalne ciężarki zapinane wokół nadgarstka.

Oto parę ćwiczeń do wykonywania w domu. Jeśli nie macie ciężarków możecie zastąpić je butelkami wody mineralnej (odpowiednio 0,5kg=0,5l).

 1. Stań w rozkroku na szerokość bioder. Ręce wzdłuż tułowia, ciężarki w dłoniach. Ramiona „przyklejone” do klatki piersiowej. Wykonaj zgięcie w łokciach i wyprost (2 razy wolniejszy niż zgięcie). Zrób 3 serie po 8 powtórzeń. Pamiętaj o ruchu samych przedramion, ramiona są nieruchome. Jest to ćwiczenie na mięsień dwugłowy.

2. Unieś proste ręce bokiem w górę, tak aby dłonie znalazły się na wysokości barków, a cała ręka była równolegle do podłoża. Wykonaj 3 serie pod 8 powtórzeń.

3. Unieś prostą rękę przodem w górę do wysokości barku, następnie opuść i unieś drugą. Wykonaj 3 serie po 8 powtórzeń dla każdej ręki.

4. Usiądź na ławeczce. Ręce w jednym hantlem wyprostowane nad głową. Wykonaj zgięcie w łokciach a następnie wyprost. Przy zgięciu łokcie powinny być skierowane do przodu. Zrób 3 serie po 8 powtórzeń.

5. Po ćwiczeniach wykonaj stretching. Stań w rozkroku, unieś prawą rękę prostą w górę do wysokości barku, a następnie przenieś ją w lewą stronę. Lewą dłonią zablokuj prawy łokieć. To samo powtórz dla drugiej strony.

Istotne jest prawidłowe wykonywanie ćwiczeń z wykorzystaniem ciężarków. Podczas odwodzenia rąk bokiem czy przodem w górę pamiętajmy, że ruch kończymy na wysokości barków. To samo odnosi się do ruchów wykonywanych nad głową. Łokcie nie mogą przekroczyć linii barków. Podczas wykonywania ćwiczeń musimy pamiętać o napięciu mięśni ramion i przedramion. Nieprawidłowo wykonywane ćwiczenia angażują inne grupy mięśniowe, a co za tym idzie ćwiczenie jest mniej efektywne. Zapraszam do ćwiczeń!

Dagmara Trebenda
(dagmara.trebenda@dlastudenta.pl)
Słowa kluczowe: ramiona ćwiczenia ramion bicept triceps fitness kondycja ćwiczenia sylwetka
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
  • trast - kłopt z czytaniem? [0]
    poloko
    2007-06-19 12:32:40
    mowa w tym artykule o hantlach z przedziału 0,5-2kg. jakkolwiek spacer z ciężarkiem to głupota :]
  • z hantlami po parku [0]
    trast
    2007-06-18 23:23:12
    Jasne, bo normalny czlowiek bedzie szedl na spacer z psem i z hantlami :D Wyobrazcie sobie widok dziewczyny z chociaz 5kilowymi ciezarkami wlapach biegajacej za psem...
Warto przeczytać
FIT na stoku
FIT na stoku

„Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań…”. Za oknami jeszcze szaro - buro, choć już za parę chwil spadnie pierwszy śnieg.

Darmowy karnet dla studentów na siłownię i fitness
Darmowy karnet dla studentów na siłownię i fitness Wrocław

Aby otrzymać pięciodniowy voucher na zajęcia fitness, saunę i siłownię, wystarczy wydrukować plakat.

Zobacz także
gym
Dlaczego warto podnosić ciężary? Poznaj 5 powodów!

Zobacz, dlaczego trening siłowy jest najlepszy w drodze do idealnego ciała!

Personal trainer
Dlaczego warto skorzystać z pomocy trenera personalnego?

Wiele z nas zapisując się na siłownię nie do końca wie, na czym rzecz polega. Dobrym wyborem okazuje się być trener osobisty! Dzięki niemu będziemy z przyjemnością chodzić na kolejne treningi bez poczucia niewiedzy i dezorganizacji.

Pierwszy raz na siłowni – co warto mieć ze sobą?
Pierwszy raz na siłowni – co warto mieć ze sobą?

Poznaj kilka niezbędników, których posiadanie pomoże ci skupić się wyłącznie na głównym celu dla którego jesteś na siłowni, rzeźbieniu pięknej sylwetki.

Ostatnio czytane
FIT na stoku
FIT na stoku

„Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań…”. Za oknami jeszcze szaro - buro, choć już za parę chwil spadnie pierwszy śnieg.

Darmowy karnet dla studentów na siłownię i fitness
Darmowy karnet dla studentów na siłownię i fitness Wrocław

Aby otrzymać pięciodniowy voucher na zajęcia fitness, saunę i siłownię, wystarczy wydrukować plakat.

Popularne
Aqua aerobik
Aqua aerobik

Aqua aerobik jest połączeniem aerobiku z pływaniem. Są to ćwiczenia przy muzyce, wywodzące się od ćwiczeń rehabilitacyjnych w wodzie.

Aerobowy striptiz
Aerobowy striptiz

Na czym polega nowa forma ćwiczeń? Jest to połączenie ćwiczeń wzmacniających i kształtujących mięsnie z elementami tańca go-go