Fitness - Kobieta

ABC Aerobiku

2006-03-15 00:00:00
 Na wstępie mojego „wywodu” chciałabym od razu przeprosić jeśli tekst ten nie będzie zwięzły i czytelny, gdyż mój umysł jest zajęty modelowaniem i przetwarzaniem danych/zmiennych, ich prognozowaniem i symulacjami, zarządza też w teorii finansami przedsiębiorstw, analizuje i zarządza portfelem akcji i wszystko to stara się robić na dodatek w języku włoskim i z rachunkową precyzją. Także, jak dla każdego umysłu studenta, grudzień nie jest najlepszym miesiącem na odpoczynek i inne przemyślenia niż „uczelniane”. Ale nie o tym miałam pisać... Chciałam oznajmić, że zbliżają się wielkimi krokami ŚWIĘTA! A jak każdy wie, przy świątecznym stole trzeba przynajmniej spróbować wszystkiego. Ale jak tu tylko próbować, gdy wszystko takie smaczne? Ano właśnie, a brzuszki, bioderka i inne tego typu problematyczne miejsca rosną. I tu z pomocą przychodzą Kluby Fitness. Dziś chciałabym opisać rodzaje „ćwiczeń”, które proponują te świątynie zdrowia i szczupłej sylwetki. Będę wspierać się tzw. „pomocami naukowymi”, które zdobywałam raz po raz próbując się w końcu zmusić, do uczestnictwa w obrządkach świątynnych. Ale od czego są postanowienia noworoczne. I ja znów nie o tym...

ABT/ ABT STRETCH - (Brzuch, pośladki, uda - rozciąganie) ćwiczenia te wzmacniają, wyszczuplają i ujędrniają dolne partie ciała. Duża ilość powtórzeń, zakończonych w każdej serii rozciąganiem. Zajęcia dla każdego, bez względu na stopień zaawansowania.

TBC - zajęcia ogólnorozwojowe, spalające tkankę tłuszczową, wzmacniające całe ciało, poprawiające wydolność organizmu. Intensywność treningu: średnia i duża.

SHAPE - trening ogólnorozwojowy z wykorzystaniem przede wszystkim hantli i obciążników (paseczki na rzepie z małymi ciężarkami nakładane na wysokości kostki). Rzeźbi ciało, wzmacnia wszystkie grupy mięśniowe. Średnia intensywność zajęć.

PILATES - nauka świadomego pracowania nad własnym ciałem, polegająca przede wszystkim na wzmocnieniu mięśni wewnętrznych tułowia. Trening ten nazywa się treningiem „dobrego samopoczucia”. Zajęcia polecane każdemu.

STEP&SHAPE/ STEP ENERGY - zajęcia mieszane na stepie, łączą trening wydolnościowy i kształtujący. Średnia intensywność.

 MTV DANCE/FUNKY - jedna z najnowszych form fitness, łączy w sobie elementy aerobiku i różnych stylów tańca. Dla wszystkich lubiących dobrą zabawę.

TAE BO/CARDIO KICK - zajęcia zawierające elementy sztuk walki/ kick boxingu, czyli różnego rodzaju ciosy, kopnięcia, podskoki i triki-uniki. Intensywność średnia i wysoka.

To są, mniej więcej, zajęcia proponowane we wszystkich klubach fitness. Jednak poszczególne kluby prowadzą też takie zajęcia jak:

CYCLING - czyli zajęcia na rowerach (wymagana oddzielna sala, nie we wszystkich klubach ta „usługa” jest dostępna), wyróżnia się zajęcia o różnej intensywności, spalające tkankę tłuszczową, o charakterze siłowym, bądź wytrzymałościowo siłowym.

FITNESS JOGA - jak sama nazwa wskazuje, trening oparty na jodze – łączy prawidłowe oddychanie z układem ćwiczeń, pozwala wyciszyć się i zrelaksować.

SKI CONDITION - czyli zimowa lekcja TBC, świetny trening przed nartami, poprawia kondycje, wzmacnia nogi i pośladki, przygotowuje stawy do zimowych szaleństw na stokach.

Życzę miłych ćwiczeń i wytrwania w postanowieniach noworocznych.

Paulina Trawińska
(dlastudentki@dlastudenta.pl)

Słowa kluczowe: aerobic fitness ćwiczenia sylwetka zdrowie kondycja
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Joga
Joga w domu, czyli jak zacząć trenować podczas kwarantanny?

Zobacz, jakie korzyści niesie ze sobą ćwiczenie jogi w domu.

Fitnessowa rewolucja, czyli jak trenerzy na Youtubie pomogą ci uzykać wymarzoną sywetkę

Pragniesz schudnąć, ale nie chcesz iść na siłownie? Z ich pomocą zrzucisz zbędne kilogramy w domu!

maty do jogi
Mata do jogi - jak wybrać dobrze?

Czym różnią się maty do jogi, jaka powinna być jej grubość i jak dobrać ją do rodzaju jogi, którą uprawiamy?

Polecamy
Zobacz jakie są wady i zalety cheat day.
Cheat day na diecie. Czy warto go stosować?

Zobacz, jakie są wady i zalety cheat day!

Fitnessowa rewolucja, czyli jak trenerzy na Youtubie pomogą ci uzykać wymarzoną sywetkę

Pragniesz schudnąć, ale nie chcesz iść na siłownie? Z ich pomocą zrzucisz zbędne kilogramy w domu!

Ostatnio dodane
Joga
Joga w domu, czyli jak zacząć trenować podczas kwarantanny?

Zobacz, jakie korzyści niesie ze sobą ćwiczenie jogi w domu.

Fitnessowa rewolucja, czyli jak trenerzy na Youtubie pomogą ci uzykać wymarzoną sywetkę

Pragniesz schudnąć, ale nie chcesz iść na siłownie? Z ich pomocą zrzucisz zbędne kilogramy w domu!

Konkurs Ziaja
Popularne
spalanie kalorii
Spalanie kalorii

Liczba spalonych kalorii w ciągu 1 godziny wysiłku fizycznego.

Krwawienie po stosunku
Krwawienie po stosunku

Szczęśliwa po stosunku, masz wrażenie jakbyś znajdowała się w raju. Chciałoby się krzyknąć: Chwilo trwaj! Nic nie sprowadzi cię szybciej na Ziemie, jak fakt, iż ...

72 h po...
72 h po...

Co zrobić w sytuacji, gdy odbyłaś stosunek bez zabezpieczenia i obawiasz się zajścia w niechcianą ciążę?