Z kulinarnego bloga - Kobieta

BlogerChef - zostań mistrzem blogerów kulinarnych

2013-07-10 14:23:46

Kuchnia. Dziś to nie tylko miejsce. Dziś to styl, w którym kuchnia i gotowanie stają się nie koniecznością, ale sensem życia, pasją i sposobem na biznes. Moda na gotowanie wybuchła kilka lat temu. Trendy podejmują i kreują: telewizja, prasa oraz internet. Rekordy popularności biją programy kulinarne. Kucharze stają się celebrytami, a celebryci chcą być kucharzami. Szał gotowania ogarnął nie tylko ludzi z pierwszych stron gazet. Coraz częściej zwykli ludzie, którzy, na co dzień wykonują zawody nie związane z gotowaniem, marzą o tym, by dzielić się swoją pasją z innymi. W efekcie blogi o gotowaniu pojawiają się jak grzyby po deszczu. Pisane z wielkim zaangażowaniem -  z miłości do gotowania.

Gotujemy w sieci
Polacy coraz częściej, zamiast w książkach kulinarnych, to właśnie w sieci szukają przepisów i inspiracji kulinarnych. Nikogo to nie powinno dziwić bo internet  to prawdziwa  kulinarna skarbnica, a kulinarne blogi pełne są smakowitych  przepisów oraz kuchennych inspiracji.  W Polsce mamy około 3000 blogów kulinarnych a z każdym tygodniem powstają nowe. Czyżby Polacy mieli nową rozrywkę narodową – gotowanie?

Kulinarne pamiętniki
- Oczywiście medialny szum wokół kuchni sprawił, że Polacy są tematem coraz bardziej zainteresowani. Ale tak naprawdę wynika to z naturalnej potrzeby prowadzenia kulinarnych notatek i chęci dzielenia się dobrymi pomysłami z innymi. Nasze mamy i babcie też zapisywały swoje przepisy, tylko w trochę inny sposób. Potem przekazywały sobie receptury ustnie, odpisywały, kserowały. My mamy teraz o wiele łatwiej. Są gotowe blogowe szablony i intuicyjne systemy hostingowe. Blogi pozwalają też na gromadzenie zdjęć. Dzięki temu bez trudu możemy wracać pamięcią do tego, co niegdyś przyrządziliśmy. Blogi to dla ich autorów kulinarne pamiętniki. Wielu, oprócz przepisów, zamieszcza na nich relacje z wydarzeń kulinarnych, warsztatów, pokazów, degustacji. Ja tak właśnie robię. I bardzo wygodnie mi z tym, że świat moich kulinarnych doświadczeń może być zawsze ze mną. I z osobami, z którymi chcę się tymi doświadczeniami dzielić – tłumaczy Katarzyna Szatkowska, autorka bloga W Krainie Smaku oraz współorganizatorka konkursu dla blogerów kulinarnych BlogerChef.

BlogerChef
Najpopularniejsze blogi takie jak Kotlet TV, Kwestia Smaku czy White Plate są odwiedzane przez dziesiątki tysięcy osób. Innym często trudno przyciągnąć szerszą publiczność, mimo że można na nich znaleźć prawdziwe kulinarne perełki. Szansą na zaistnienie w blogosferze są konkursy organizowane dla blogerów. Innowacyjnym projektem skierowanym do blogerów kulinarnych jest konkurs BlogerChef. Właśnie zakończyła się jego pierwsza edycja. BlogerChef  to konkurs jakiego w Polsce jeszcze nie było. Celem organizatorów przedsięwzięcia jest propagowanie wspólnego gotowania pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami, na co dzień dzielą się w internecie. Tym co odróżnia BlogerChefa od innych konkursów to to, że uczestnicy swoją pasją, którą realizują  wirtualnie mogą się podzielić  na żywo. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.

- Wspólnie z Markiem Bielskim z „Doceń Polskie”  postanowiliśmy zrobić ciekawy event dla blogosfery, zupełnie inny niż wszystkie dotychczasowe. Zaczęliśmy rozmawiać i tak „od słowa do słowa” powstała formuła BlogerChef’a. Stwierdziliśmy, że warto aby konkursowym emocjom towarzyszył element integracyjny. Stąd piątkowe wieczorki tematyczne, na które zapraszaliśmy blogerów. Bardzo zależało nam, aby spotkania w ramach BlogerChef’a były przede wszystkim dobrą zabawą, a nie rywalizacją. Bo smak jest sprawą tak subiektywną, że to, kto wygra powinno mieć drugorzędne znaczenie – mówi Katarzyna Szatkowska.

Drzemiący potencjał
O tym, że blogi kulinarne są na fali wiedzą także producenci  marek kulinarnych i okołokulinarnych.  Chętnie angażują się w działania w blogosferze. Blogerzy są obecnie najbardziej wpływową i opiniotwórczą grupą społeczną, przede wszystkim w mediach elektronicznych, a coraz częściej także w tradycyjnych. Każda ceniąca się firma nie powinna zapominać planując swoje działania promocyjne o tym medium. Konkurs BlogerChef pozyskał takich partnerów  i sponsorów jak: Kenwood, Winiary, OLE! czy Jan Niezbędny. Świadczy to o wielkim potencjale, który drzemie w blogosferze. Potencjale, który mogą wykorzystać nie tylko blogerzy, ale także firmy współpracujące z blogerami.  Bo jeśli firma przekona blogera do swoich produktów to zdobędzie rzetelnego recenzenta, a także ambasadora marki.
- Konkurs BlogerChef to niepowtarzalna okazja dla tych wszystkich, dla których gotowanie jest pasją, to szansa na zaistnienie w świecie blogosfery i pokazanie swojego kulinarnego talentu całej Polsce. Cieszymy się, że OLE! może uczestniczyć w jedynej takiej akcji w Polsce i odkrywać wspólnie świat nowoczesnej kuchni w wykonaniu blogerów – komentuje Magdalena Ostrowska, Product Manager OKECHAMP, właściciela marki OLE!, która jest złotym sponsorem konkursu.  

-Marka OLE! to niebanalne produkty, które inspirują w kuchni. Produkty OLE! stanowią również wyśmienite dopełnienie spotkań w gronie rodziny czy przyjaciół.  Doskonałe produkty, dla ludzi z pasją do kulinarnych poszukiwań. Profil marki doskonale pasował do założeń  BlogerChefa, dlatego od razu zdecydowaliśmy się zostać sponsorem tej kulinarnej imprezy i byliśmy z blogerami od samego początku. Mamy nadzieję, że na tym nie koniec i nawiążemy ciekawą współpracę z blogerami – dodaje Magdalena Ostrowska z OKECHAMP.

Wyróżnij się z pasją - albo zgiń
Konkursy takie jak BlogerChef niewątpliwie są trampoliną dla blogerów. - „Nasi blogerzy” już otrzymują sporo ciekawych propozycji od naszych partnerów, i nie tylko – mówi Katarzyna Szatkowska organizatorka BlogerChef. Jednak na zdobycie popularności trzeba pracować bardzo długo i nie zawsze jest to lekki kawałek chleba. Wiedzą o tym najlepiej sami blogerzy.

- Praca z blogiem to codzienna praca - nowe przepisy pojawiają się kilka razy w tygodniu, często dzień po dniu. Uważam, że ta regularność wpisów jest mocną stroną mojego bloga. Najtrudniejsze jest przyciągnięcie uwagi - blogów kulinarnych jest w sieci kilka tysięcy i spośród tego grona trzeba wyróżnić się na tyle, by czytelnik nie tylko zajrzał, ale też został na dłużej i chciał wracać - mówi Maria Banach, autorka bloga Gruszka z fartuszka i zdobywczyni tytułu pierwszego polskiego BlogerChefa.

Katarzyna Szatkowska, która sama prowadzi hobbystycznego bloga W Krainie Smaku również ma kilka wskazówek na zdobycie stałych czytelników.

-  Nie jest tajemnicą, że najbardziej poczytne są blogi z najlepszymi zdjęciami. Na to przede wszystkim zwracają uwagę czytelnicy. Lubią wypróbowywać przepisy, które ilustrują ładne, estetyczne fotografie. Na budowanie zasięgu ma też wpływ aktywność w mediach społecznościowych (głównie na Facebooku) i udział w konkursach organizowanych przez marki, albo konkursie takim jak BlogerChef – radzi Katarzyna Szatkowska.

Finalistka BlogerChefa i autorka bloga Wielki Apetyt, Alicja Drzewiecka również dzieli się refleksjami na temat pisania bloga i podkreśla, że jak coś jest robione z pasją to nic nie stoi na przeszkodzie.  

- Praca z blogiem to wbrew pozorom ciężki orzech do zgryzienia. Przede wszystkim pochłania sporo czasu. Po drugie zmusza do dobrej organizacji. Jeżeli chcemy utrzymać zainteresowanie czytelnika, wpisy muszą być regularne, dotyczyć szeroko pojętych wątków w tematyce, o której blogujemy. Jeśli blog rodzi się z pasji to dużo łatwiej jest go pisać, bo zawsze znajdzie się coś w naszym codziennym życiu, co możemy przenieść do wirtualnej rzeczywistości.

Natomiast Bernadetta Parusińska-Ulewicz, finalistka konkursu i autorka bloga prawodogotowaniazpasja.blox.pl mówi przede wszystkim o wielkim zapale no i oczywiście pasji, jak sama nazwa bloga na to wskazuje.  - Gotuję, a więc robię to, co kocham i co mnie odstresowuje. Przy okazji pstrykam trochę zdjęć i sprawia mi to niesamowitą frajdę. A jak ktoś ugotuje coś według mojego przepisu, pochwali, albo doceni zdjęcie, skaczę pod niebiosa. Nigdy nie uczyłam się gotować, ani fotografować, ale z każdym dniem uczę się czegoś nowego w obu tych kierunkach.

Najlepszą rzeczą w pisaniu bloga jest to, że hobby to nie ma granic. Gotowaniem pasjonują się ludzie w każdym wieku, każdej płci i na całym świecie. Swoją przygodę z gotowaniem można rozpocząć w każdej chwili i ze swoją pasją dotrzeć do najbardziej odległych zakątków świata.  A jeśli ktoś wypróbuje Twój przepis to będzie najlepsza zapłata i motywacja do dalszego pisania.


ip

Słowa kluczowe: BlogerChef konkurs blogi kulinarne
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Fit catering czy tylko na schudnięcie
Fit catering czy tylko na schudnięcie? Łódź

Zobaczcie, czym właściwie fit-catering jest i jak go stosować!

Fit catering czy wystarcza aby schudnąć
Fit catering czy wystarcza aby schudnąć? Katowice

Czy wystarczy go zamówić aby osiągnąć upragniony cel?

Nalewka z pigwy
Świetny przepis na nalewkę z pigwy ze spirytusem Warszawa

Nalewka z pigwy z dodatkiem spirytusu może stać się Twoim sprzymierzeńcem w walce z przeziębieniem i grypą.

Polecamy
Znalazłam i nie oddam! Bococa Bistro
Znalazłam i nie oddam! Bococa Bistro

Kolejne miejsce na mapie Krakowa, które dodaję do miejsc ulubionych.

Urodzinowe odkrycie - Manufaktura Resto & Bar
Urodzinowe odkrycie - Manufaktura Resto & Bar

Koniec sierpnia i cały wrzesień obfituje w urodzinowe wydarzenia. Moje otwierają szereg imprez, spotkań, wyjść do restauracji.

Ostatnio dodane
Fit catering czy tylko na schudnięcie
Fit catering czy tylko na schudnięcie? Łódź

Zobaczcie, czym właściwie fit-catering jest i jak go stosować!

Fit catering czy wystarcza aby schudnąć
Fit catering czy wystarcza aby schudnąć? Katowice

Czy wystarczy go zamówić aby osiągnąć upragniony cel?