Fitness - Kobieta

Brzuchomania

2010-05-11 13:18:50
 Do wakacji pozostało już niewiele czasu, i najwyższa pora zadbać o to, jak będziemy wyglądały w bikini. Podstawą atrakcyjnego i estetycznego wyglądu jest płaski, jędrny brzuch.

Niedawno pożegnałyśmy zimę - porę roku, która zdecydowanie nie służy kobiecej figurze. To właśnie wtedy mamy większy apetyt, często podjadamy, mało się ruszamy, a w rezultacie gromadzimy zimowe zapasy tłuszczyku. Dopiero podczas cieplejszych pór roku więcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu, i podejmujemy się różnych aktywności, które poprawiają naszą kondycję. Teraz robi się co raz cieplej i niedługo będziemy zdejmowały z siebie kolejne warstwy ubrań, odsłaniając ciało. Jest to nieuniknione. Aby nie wstydzić się latem swojej figury, zadbajmy już teraz o zgrabną i wysportowaną sylwetkę.

Chcąc przywitać lato w świetnej formie, powinnyśmy przede wszystkim zatroszczyć się o swój brzuch. W kostiumie typu bikini, staje się on naszą wizytówką. Nie sposób go ukryć! Bzdurą jest, że przechodząc na dietę albo co gorsza głodówkę, od razu pozbędziemy się oponki. Zwykła dieta nie wystarczy, by osiągnąć zamierzony efekt. Gwarancją sukcesu, oprócz prawidłowego odżywiania są regularne ćwiczenia!

Zanim weźmiemy się do pracy powinnyśmy nieco zmodyfikować swoją dietę. Bardzo istotne jest, abyśmy wzbogaciły ją o produkty z dużą zawartością białka (np. nabiał, orzechy, jaja, chude mięso, warzywa strączkowe). Dzięki niemu szybciej będziemy spalały tkankę tłuszczową. Przed treningami możemy pić napoje zawierające L-karnitynę, która wspomaga przemiany energetyczne tłuszczów i ułatwia tym samym redukcję tkanki tłuszczowej oraz jej kumulację w tkance podskórnej i krwi. Dodatkowo, zapobiega ona gromadzeniu się kwasu mlekowego w mięśniach, zwiększa ich wydolność i efektywność powodując, że po wysiłku fizycznym nie będziemy miały tzw. zakwasów.

Ćwiczeń na brzuch jest całe mnóstwo. W zależności od tego, w której części brzucha mamy najwięcej tłuszczyku, możemy odpowiednio je dobierać. I tak np. na górne partie brzucha najlepsze są tzw. brzuszki; na dolne - nożyce. Możemy wykonywać proste ćwiczenia. Ważne jest bowiem to, aby wykonywać je dokładnie i regularnie. Obserwując, które ćwiczenia najlepiej na nas działają, możemy same ułożyć sobie plan treningowy. Bardzo popularny - i przede wszystkim skuteczny - jest zestaw ćwiczeń, zwany Aerobiczną 6 Weidera. Polega on na wykonywaniu przez 6 tygodni tych samych sześciu ćwiczeń w seriach. Istotne jest, aby wykonywać ćwiczenia bez przerw na rozluźnienie mięśni brzucha! Niektórzy jednak uważają, że mimo naprawdę zadowalających efektów, A6W jest zbyt monotonnym treningiem, dlatego polecamy go tylko osobom cierpliwym.

Panie, które nie mają motywacji do ćwiczeń w domu, mogą wykonywać je w fitness klubie, pod okiem instruktorów. Coraz więcej tego typu miejsc, posiada w swojej ofercie zajęcia mające na celu wzmocnienie mięśni brzucha. Zwykle nazywane są: "brzuchomania" , "super brzuch" , "płaski brzuch". W każdym fitness klubie zajęcia wyglądają mniej więcej podobnie, a ponieważ są średniej intensywności, mogą chodzić na nie wszyscy. Trening poprzedzony jest zawsze krótką rozgrzewką, na której wykonywane są ćwiczenia aerobowe (zwiększające temperaturę mięśni) i ćwiczenia angażujące dolny odcinek grzbietu. Potem dopiero jest czas na ćwiczenia wzmacniające, wyszczuplające i rozluźniające mięśnie brzucha. Każde zajęcia kończą się strechingiem, podczas którego rozciąga się te partie mięśniowe, które najbardziej pracowały podczas treningu.

To, którą formę aktywności wybierzesz, zależy tylko od Ciebie. Na początek ważna jest odpowiednia motywacja i chęć poprawy swojej sylwetki. Wyobraź sobie tylko, jak oszałamiająco będzie wyglądał Twój zadbany i płaski brzuszek, prezentowany podczas letniego wypoczynku.

Klaudia Klimkowska
(klaudia.klimkowska@dlastudenta.pl)
 
Słowa kluczowe: płaski brzuch, ćwiczenia, dieta, jak wyrobić, jak ćwiczyć, ćwiczenia na brzuch, bikini, lato

Dziewczyny i ich seksowne płaskie brzuchy (30)

Dziewczyny i ich seksowne płaskie brzuchy  - Zdjęcie nr 1
Dziewczyny i ich seksowne płaskie brzuchy  - Zdjęcie nr 2
Dziewczyny i ich seksowne płaskie brzuchy  - Zdjęcie nr 3
Dziewczyny i ich seksowne płaskie brzuchy  - Zdjęcie nr 4
Dziewczyny i ich seksowne płaskie brzuchy  - Zdjęcie nr 5
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
  • Tylko w Platinium Fitness [0]
    olaa
    2011-02-25 22:28:54
    Chodzę na brzuchomanie do Platinium Fitness na Lea, w koncu mogę śmiało pokazywać brzuch - polecam te zajecia
  • mit... [0]
    ness
    2010-08-26 22:32:44
    "W zależności od tego, w której części brzucha mamy najwięcej tłuszczyku, możemy odpowiednio je (ćwiczenia) dobierać." Takiej bzdury to ja dawno nie słyszałam. Poczytajcie więcej na temat tego jak zrzucić tłuszczyk a dowiecie się, że nie ma czegoś takiego jak spalanie tłuszczu w konkretnej części ciała. Chcecie mieć fajny brzuszek? Zadbajcie o odpowiednie odżywianie i o całą figurę. Bo robienie "brzuszków" nic Wam nie da. To, że wyrobicie sobie mięśnie brzucha to wcale nie znaczy, że nie będą one pod warstwą tłuszczu, którą gromadziliście przez kilka lat. A jeżeli chodzi o zrzucanie tłuszczu, to już sobie Twoje ciało zadecyduje, z których partii będzie spalać wcześniej i szybciej, a z których wolniej i później, np. na początku traci się tłuszcz z ramion, klatki piersiowej, twarzy, a później z nóg i brzucha, więc jeżeli na prawdę chcecie coś osiągnąć zadbajcie o swoje całe ciało bo to jest klucz do sukcesu.
  • ... [0]
    flow
    2010-05-11 21:04:07
    nie wiem czy sie smiac czy plakac xD caly rok sie cwiczy a nie 1,5 miesiaca przed latem hah caly czas powinno sie miec kondycje i dobrze wyglądać... ale pewnie amatorom plażowym to wystarczy powodzenia Flow.
  • No i to mi się podoba [0]
    wychowanek dr.mengele
    2010-05-11 14:52:54
    Dobry artykuł,tak lato,ciepłe dni i gorące noce,piwo smakuje jak ambrozja i piękne kobiety latają na stanikach po plaży,na każdym rogu można zawiesić oko(ciekawe gdzie te piękne kobiety się w zimę i inne pory roku ukrywają)z 6 weidera trochę lekka przesada(nie robiłem nie robię i nie będę robił)zachęcam raczej do poprawnego wykonywania brzuszków a nie do bezmyślnego składania się jak scyzoryk:)ile razy bolał cie kręgosłup po brzuszkach albo czułaś że ćwiczyłaś raczej na mięśnie znajdujące się w pachwinach??pewnie wiele razy.Poprawnie powinno to wyglądać następująco: w pozycji leżącej nogi uginamy do kąta90 stopni,skłon wykonujemy nie całym tłowiem a staramy się mostek przybliżyć do miednicy,czujesz już to maksymalne napięcie brzucha??(i tak ma być)a następnie lekko unosimy się mniej więcej do kata 45 stopni na sekundę i powtarzamy całą czynność tyle ile chcemy,oczywiście wykonując skłon robimy wydech a opadając wdech i nie wstrzymywać oddechu!!a co do l karnityny szkoda kasy,lepiej pokuście się na kupno cla z zieloną herbatą,taniej wychodzi i leprze efekty i DIETA DIETA DIETA!!Życzę powodzenia w darzeniu do upragnionej sylwetki.POZDRAWIAM
Zobacz także
maty do jogi
Mata do jogi - jak wybrać dobrze?

Czym różnią się maty do jogi, jaka powinna być jej grubość i jak dobrać ją do rodzaju jogi, którą uprawiamy?

Zobacz jakie są wady i zalety cheat day.
Cheat day na diecie. Czy warto go stosować?

Zobacz, jakie są wady i zalety cheat day!

Active Woman Recepcja
Zbliża się lato. Zadbaj o siebie! Kraków

Zapraszamy do Studia Active Woman, które mieści się w samym sercu krakowskiego Podgórza.

Polecamy
Dieta paleo może być niebezpieczna dla zdrowia
Dieta paleo może być niebezpieczna dla zdrowia

Dieta paleo, zwana jest również dietą jaskiniowca, dietą epoki kamienia łupanego czy dietą paleolityczną.

Zdrowe podejście do cellulitu
Zdrowe podejście do cellulitu

Letni czas zmusza nas niejako do rozstania się z długimi spodniami i zamianę ich na zwiewne, letnie spódnice. Coraz częściej nie zastanawiamy się nad tym jaką sukienkę wybrać lecz czy w ogóle ją założyć...

Ostatnio dodane
maty do jogi
Mata do jogi - jak wybrać dobrze?

Czym różnią się maty do jogi, jaka powinna być jej grubość i jak dobrać ją do rodzaju jogi, którą uprawiamy?

Zobacz jakie są wady i zalety cheat day.
Cheat day na diecie. Czy warto go stosować?

Zobacz, jakie są wady i zalety cheat day!