Fitness - Kobieta

FIT na stoku

2005-11-19 00:00:00
 „Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań…”. Za oknami jeszcze szaro - buro, choć już za parę chwil spadnie pierwszy śnieg. Wielu z nas wyciągnie ciepłe ubranko i zimowy sprzęcik i ruszy na świeże powietrze w poszukiwaniu zimowych wrażeń. Zanim jednak rzucimy się w wir białego szaleństwo dobrze byłoby przygotować swoje ciało do takiego wysiłku. Śliskie górki czy lodowiska aż proszą się o niebezpieczne kontuzje, dlatego też zaproponuję parę ćwiczeń, które przygotują was do wspaniałej ale bezpiecznej zabawy na śniegu.

Musimy pamiętać, że każde ćwiczenia powinny być poprzedzone wysiłkiem kardio (solidną rozgrzewką), aby przygotować mięśnie do treningu siłowego. Ja zaproponuję wam 5 minutowy marsz o niskiej intensywności w celu pobudzenia krążenia. Zaczynamy!

Wzmacniamy mięśnie ramion

Stajemy w rozkroku (stopy na szerokość bioder), ręce wzdłuż tułowia.
Ruch: uginamy ręce w łokciach.

Stajemy w lekkim rozkroku i lekko pochylamy tułów w przód, ręce zgięte w łokciach blisko ciała.
Ruch: prostujemy ręce w łokciach.

Wzmacniamy mięśnie nóg

Stajemy w rozkroku (stopy na szerokość bioder), ręce wzdłuż tułowia, pośladki spięte, brzuch wciągnięty, tułów prosty.
Ruch: wykonujemy lekki ćwierćprzysiad pilnując, aby kolana nie wychodziły poza linię stóp następnie powrót do pozycji wyjściowej.

Stajemy prosto, nogi złączone, ręce na biodrach.
Ruch: wykrok nogą w przód (tułów prosty, udo tworzy kąt prosty z podudziem), następnie powrót do pozycji wyjściowej. To samo ćwiczenie na lewą nogę.

Stajemy w rozkroku, stopy rozstawione na szerokość bioder, ręce na biodrach.
Ruch: wspięcie na palce następnie powrót do pozycji wyjściowej.

Wzmacniamy mięśnie grzbietu i pośladków

Leżymy przodem, ręce podpierają czoło.
Ruch: wznos tułowia w górę, a następnie powrót do pozycji wyjściowej.

Leżymy przodem, ręce podpierają czoło.
Ruch: wznos wyprostowanych nóg w górę.

Każde ćwiczenie wykonajcie 8-10 razy. Na koniec troszkę rozciągania i jesteście gotowi na prawdziwą zabawę na świeżym zimowym powietrzu. Wskakujcie więc w kożuszki i jazda z górki!

Dagmara Trebenda
(dagmara.trebenda@dlastudenta.pl)

Słowa kluczowe: fitness w górach
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Active Woman Recepcja
Zbliża się lato. Zadbaj o siebie! Kraków

Zapraszamy do Studia Active Woman, które mieści się w samym sercu krakowskiego Podgórza.

Aktywność w nowym roku - 4 sposoby na sukces

Zobacz krótki poradnik o tym jak wytrwać w noworocznych postanowieniach i nabrać formy.

trening
Ćwiczenia w domu czy na siłowni? Sprawdź, jak trenować

Zajęcia pod okiem profesjonalistów czy treningi w domu? Dokonaj wyboru!

Polecamy
Brak zdjęcia
Czas na pas

Lato za pasem. Już niedługo ogarnie nas szałbiodrówek,seksownych spódnic odsłaniających brzuch, czy skąpych strojów kąpielowych. Zatem czas zająć się talią.

Taniec brzucha
Taniec brzucha

Zmysłowe ruchy bioder, falujące ruchy biustu i brzucha, a także specyficzne gesty rąk. Tak w skrócie scharakteryzować można taniec brzucha.

Ostatnio dodane
Active Woman Recepcja
Zbliża się lato. Zadbaj o siebie! Kraków

Zapraszamy do Studia Active Woman, które mieści się w samym sercu krakowskiego Podgórza.

Aktywność w nowym roku - 4 sposoby na sukces

Zobacz krótki poradnik o tym jak wytrwać w noworocznych postanowieniach i nabrać formy.

Kupony i kody rabatowe
GaleriaŁucznik.pl
Galeria Łucznik W ofercie GaleriaŁucznik.pl: maszyny do szycia, maszyny do szycia tradycyjne, maszyny do szycia elektroniczne. Dodatkowe akcesoria takie jak overlocki, cały zestaw narzędzi i dodatków oraz przybory do szycia ręcznego. Dodatkowo na GaleriaŁucznik.pl znajdziesz Sprzęt AGD.