Zdrowie - Kobieta

Jakich witamin nam brakuje po zimie? Sprawdź, co jeść

2018-04-12 09:59:15

Nadeszła wyczekiwana wiosna, a ty dalej czujesz, że nie jesteś w pełni sił? Czas uzupełnić niedobory witamin i mikroelementów po zimie. Do dzieła! Zobacz, jakie witaminy powinno się jeść na wiosnę.

Witaminy potrzebne na wiosnę

Kiedy nie udało nam się odpowiednio urozmaicić diety w zimie, należy o to zadbać wiosną, kiedy mamy łatwiejszy dostęp do witamin w naturalnej odsłonie. Brak witamin sprawia, ze nasz metabolizm działa wolniej, wypadają włosy i jesteśmy mniej odporni. Należy pamiętać, że jeśli nie jesteśmy pewni, warto udać się do specjalisty i dopytać o suplementy diety, które nam nie zaszkodzą. 

Atlas zdrowia na wiosnę

Okres przejściowy nie jest najłatwiejszym czasem dla naszego organizmu. Spada nasza forma i nastrój. Już wystarczająco jesteśmy zmęczeni zimą. Mieliśmy ograniczoną dostępność do słońca i aktywności fizycznej. To wszystko skutkuje pojawieniem się dysproporcji w organizmie.

Witamina A

Jest potrzebna by zregenerować zmatowione włosy i łamliwe paznokcie. Dlatego warto sięgać po produkty mleczne, takie jak: kefiry, jogurty i maślanki. Jeśli cierpimy na częste katary i choroby dróg oddechowych. Prowitamina A, czyli betakaroten, który znajdziemy w żółtych, czerwonych i zielonych owocach oraz warzywach.

Witamina C

Chyba najpopularniejsza z witamin. Wbrew pozorom jej brakuje nam w okresie przejściowym przez małą ilość świeżych owoców i warzyw. Warto zaopatrzyć się w mrożonki, ponieważ to one zachowują więcej witamin niż warzywa, które serwowane są nam na początku wiosny, a jak wiemy te jeszcze są zeszłorocznymi,i w wyniku przechowywania utraciły sporą część swoich wartości. Ich niedobór objawia się mała odpornością na infekcje, ospałością, apatią, bólami głowy i osłabieniem. Zjadajmy takie produkty jak: ziemniaki, cytrusy, kapustę kiszoną, kalarepy, paprykę, pomidory i wiele innych.

Witamina D

Zimą mamy mało słońca, stąd jej niedobór. Dlatego przy pierwszych promieniach słońca, warto wyjść i zbierać witaminę D3. Warto też spożywac takie produkty jak: jajka, pełne mleko i produkty mleczne, oleje roślinne. Przy niedoborze tej witaminy możemy zmagać się z niespokojnym snem, skurczami mięśni, bóle głowy, problemy z pęcherzem itd.

Kwas foliowy

Kwas foliowy to witamina B9 lub B11. Mit głosi, ze kwas foliowy powinny spożywać  tylko kobiety w ciąży. Bzdura! Jeśli czujemy po zimie apatię, zmęczenie i rozdrażnienie to warto jeść dużo zielonych warzyw, cytrusy, drożdże, kalafior, buraki, różne odmiany fasoli, ciecierzyca, soczewica - bo to one są zaopatrzone w kwas foliowy. Stymuluje on rozwój układu nerwowego. Niedobór kwasu foliowego przyczynia się do występowania takich chorób jak: miażdżyca, zagrożenia płodu, zaburzenia wchłaniania i trawienia, biegunka i wiele innych.

Magnez

Ten potrzebny nam jest wciąż. Jednak wiosną przyda się szczególnie, ponieważ jest w stanie zneutralizować poziom stresu. Dlatego warto sięgnąć po kaszę gryczaną, szczaw, szpinak, pestki dyni, natka pietruszki, szczaw, fasolę, orzechy, gorzką czekoladę i inne.

Pamiętajmy, że właściwa dieta jest bezpieczniejsza od suplementów diety!

Klaudia Krajs

fot. pixabay.com

Słowa kluczowe: witaminy, zdrowie, wiosna, zima
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Właściwości rumianku
Właściwości rumianku

Jakie są właściwości rumianku i czy warto go pić?

Kubeczek menstruacyjny
Kubeczek menstruacyjny - alternatywa dla tamponów

Jeśli szukasz alternatywy dla drogich tamponów, ten produkt na pewno cię zainteresuje.

warzywa
Jakich witamin nam brakuje po zimie? Sprawdź, co jeść

Witaminy na wiosnę. Zobacz, co teraz powinniśmy jeść!

Polecamy
Miesiąc z życia kobiety
Miesiąc z życia kobiety

Każdego dnia w kobiecym ciele rozgrywa się wiele zdarzeń, o których nawet nie mamy pojęcia. Hormony szaleją, temperatura ciała gwałtownie rośnie lub spada.

Najgrubsza brytyjska nastolatka schudła 100 kilo!
Najgrubsza brytyjska nastolatka schudła 100 kilo!

Georgia Davis, którą kilka miesięcy temu z jej własnego domu wyciągał dźwig i 40 osób, schudła 100 kilo! Nastolatka która omal nie umarła, postanowiła zmienić swoje życie.

Ostatnio dodane
Właściwości rumianku
Właściwości rumianku

Jakie są właściwości rumianku i czy warto go pić?

Kubeczek menstruacyjny
Kubeczek menstruacyjny - alternatywa dla tamponów

Jeśli szukasz alternatywy dla drogich tamponów, ten produkt na pewno cię zainteresuje.

Kupony i kody rabatowe
GaleriaŁucznik.pl
Galeria Łucznik W ofercie GaleriaŁucznik.pl: maszyny do szycia, maszyny do szycia tradycyjne, maszyny do szycia elektroniczne. Dodatkowe akcesoria takie jak overlocki, cały zestaw narzędzi i dodatków oraz przybory do szycia ręcznego. Dodatkowo na GaleriaŁucznik.pl znajdziesz Sprzęt AGD.