Zdrowie - Kobieta

Jakich witamin nam brakuje po zimie? Sprawdź, co jeść

2018-04-12 09:59:15

Nadeszła wyczekiwana wiosna, a ty dalej czujesz, że nie jesteś w pełni sił? Czas uzupełnić niedobory witamin i mikroelementów po zimie. Do dzieła! Zobacz, jakie witaminy powinno się jeść na wiosnę.

Witaminy potrzebne na wiosnę

Kiedy nie udało nam się odpowiednio urozmaicić diety w zimie, należy o to zadbać wiosną, kiedy mamy łatwiejszy dostęp do witamin w naturalnej odsłonie. Brak witamin sprawia, ze nasz metabolizm działa wolniej, wypadają włosy i jesteśmy mniej odporni. Należy pamiętać, że jeśli nie jesteśmy pewni, warto udać się do specjalisty i dopytać o suplementy diety, które nam nie zaszkodzą. 

Atlas zdrowia na wiosnę

Okres przejściowy nie jest najłatwiejszym czasem dla naszego organizmu. Spada nasza forma i nastrój. Już wystarczająco jesteśmy zmęczeni zimą. Mieliśmy ograniczoną dostępność do słońca i aktywności fizycznej. To wszystko skutkuje pojawieniem się dysproporcji w organizmie.

Witamina A

Jest potrzebna by zregenerować zmatowione włosy i łamliwe paznokcie. Dlatego warto sięgać po produkty mleczne, takie jak: kefiry, jogurty i maślanki. Jeśli cierpimy na częste katary i choroby dróg oddechowych. Prowitamina A, czyli betakaroten, który znajdziemy w żółtych, czerwonych i zielonych owocach oraz warzywach.

Witamina C

Chyba najpopularniejsza z witamin. Wbrew pozorom jej brakuje nam w okresie przejściowym przez małą ilość świeżych owoców i warzyw. Warto zaopatrzyć się w mrożonki, ponieważ to one zachowują więcej witamin niż warzywa, które serwowane są nam na początku wiosny, a jak wiemy te jeszcze są zeszłorocznymi,i w wyniku przechowywania utraciły sporą część swoich wartości. Ich niedobór objawia się mała odpornością na infekcje, ospałością, apatią, bólami głowy i osłabieniem. Zjadajmy takie produkty jak: ziemniaki, cytrusy, kapustę kiszoną, kalarepy, paprykę, pomidory i wiele innych.

Witamina D

Zimą mamy mało słońca, stąd jej niedobór. Dlatego przy pierwszych promieniach słońca, warto wyjść i zbierać witaminę D3. Warto też spożywac takie produkty jak: jajka, pełne mleko i produkty mleczne, oleje roślinne. Przy niedoborze tej witaminy możemy zmagać się z niespokojnym snem, skurczami mięśni, bóle głowy, problemy z pęcherzem itd.

Kwas foliowy

Kwas foliowy to witamina B9 lub B11. Mit głosi, ze kwas foliowy powinny spożywać  tylko kobiety w ciąży. Bzdura! Jeśli czujemy po zimie apatię, zmęczenie i rozdrażnienie to warto jeść dużo zielonych warzyw, cytrusy, drożdże, kalafior, buraki, różne odmiany fasoli, ciecierzyca, soczewica - bo to one są zaopatrzone w kwas foliowy. Stymuluje on rozwój układu nerwowego. Niedobór kwasu foliowego przyczynia się do występowania takich chorób jak: miażdżyca, zagrożenia płodu, zaburzenia wchłaniania i trawienia, biegunka i wiele innych.

Magnez

Ten potrzebny nam jest wciąż. Jednak wiosną przyda się szczególnie, ponieważ jest w stanie zneutralizować poziom stresu. Dlatego warto sięgnąć po kaszę gryczaną, szczaw, szpinak, pestki dyni, natka pietruszki, szczaw, fasolę, orzechy, gorzką czekoladę i inne.

Pamiętajmy, że właściwa dieta jest bezpieczniejsza od suplementów diety!

Klaudia Krajs

fot. pixabay.com

Słowa kluczowe: witaminy, zdrowie, wiosna, zima
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
komfortowe materace Hilding Anders
Zadbaj o swój zdrowy sen, wybierając komfortowe materace Hilding Anders

Kiedy myślisz o materacu, chcesz, żeby był wygodny. Ale czy materac może być nowoczesny? Jak najbardziej!

Co jeść jesienią?
Wspomaganie odporności jesienią - oto co wzmacnia organizm!

Nie dajmy się zaskoczyć jesieni! Zobacz, o co uzupełnić dietę, aby zwiększyć wzmocnić układ odpornościowy!

Dbanie o oczy
Higiena wzroku. Czyli jak dbać o oczy, aby lepiej widzieć?

Poznaj podstawowe zasady, dzięki którym mniej zmęczysz sobie oczy.

Polecamy
pregnant
Koronawirus a ciąża - czy wirus może wpłynąć na zdrowie kobiety lub dziecka?

Czasy koronawirusa są trudne, uważać powinny w szczególności osoby starsze lub chorujące przewlekle. Jednak kobiety w ciąży - w szczególności te z problemami serca - także mają obniżoną odporność, więc powinny przestrzegać ogólnych obostrzeń. Dbając o swoje zdrowie należy mieć też na uwadze inne osoby.

Najlepsze sposoby na oparzenia słoneczne
Najlepsze sposoby na oparzenia słoneczne

Zbyt intensywne opalanie może spowodować poważne oparzenia słoneczne.

Polecamy
Ostatnio dodane
komfortowe materace Hilding Anders
Zadbaj o swój zdrowy sen, wybierając komfortowe materace Hilding Anders

Kiedy myślisz o materacu, chcesz, żeby był wygodny. Ale czy materac może być nowoczesny? Jak najbardziej!

Co jeść jesienią?
Wspomaganie odporności jesienią - oto co wzmacnia organizm!

Nie dajmy się zaskoczyć jesieni! Zobacz, o co uzupełnić dietę, aby zwiększyć wzmocnić układ odpornościowy!

Popularne
spalanie kalorii
Spalanie kalorii

Liczba spalonych kalorii w ciągu 1 godziny wysiłku fizycznego.

Krwawienie po stosunku
Krwawienie po stosunku

Szczęśliwa po stosunku, masz wrażenie jakbyś znajdowała się w raju. Chciałoby się krzyknąć: Chwilo trwaj! Nic nie sprowadzi cię szybciej na Ziemie, jak fakt, iż ...

72 h po...
72 h po...

Co zrobić w sytuacji, gdy odbyłaś stosunek bez zabezpieczenia i obawiasz się zajścia w niechcianą ciążę?