Zdrowie - Kobieta

Masz ataki obżarstwa? Zobacz dlaczego!

2012-09-19 09:00:51

Stajesz czasami w obliczu niepohamowanej ochoty na coś słodkiego, talerz makaronu czy też paczkę ciastek? Zaczynasz jeść i nie przestajesz kiedy jesteś już pełna tylko kiedy skończysz całe opakowanie?

Ostatnie badania wzięły pod lupę tego typu zachowania próbując wyjaśnić fizjologiczną ich przyczynę. To co ukazały jest zaskakujące. Ludzi regularnie pochłaniających w danej chwili duże ilości jedzenia łączy bowiem jeden wspólny aspekt – mają niski poziom tryptofanu. Jest on prekursorem serotoniny – tak dobrze znanego hormonu szczęścia.

Tryptofan jest aminokwasem naturalnie występującym w produktach spożywczych. Dieta uboga w niektóre z nich może skutkować jego niedoborem. Co ciekawe w diecie osób, u których była niewystarczająca podaż witaminy B3, tryptofan zostawał użyty przez organizm w celu produkcji przez wątrobę tej witaminy. Co za tym idzie nie tylko bezpośredni niedobór tego aminokwasu ma wpływ na objadanie się. Szczególnie ważne okazują się bowiem witaminy z grupy B. W przypadku niedoboru witaminy B6 - nawet stosunkowo niewielkiego tryptofan ulega degradacji do łagodnie toksycznych metabolitów – co skutkuje znów jego niedoborem. Nasz mózg dostaje przeciętnie ok.1% tryptofanu pochodzącego z pożywienia, a bariera krew-mózg w znacznym stopniu utrudnia jego absorpcję.

Jaki ma wpływ to na ataki obżarstwa? Gdy zjadamy duże ilości węglowodanów prostych czyli wyrobów cukierniczych, słodyczy nasz organizm wyzwala duże ilości insuliny by zmniejszyć ciągle wzrastający poziom cukru we krwi. Insulina również usuwa z krwi pięć innych aminokwasów jak walina, izoleucyna, leucyna, tyrozyna i fenyloalanina – ułatwiając tym samym drogę do mózgu tryptofanowi. Tam zwiększa się poziom serotoniny, która zapewnia uczucie błogości, zmniejsza napięcia i stresy. Dlatego u osób podenerwowanych często pojawia się problem zajadania problemów, zwiększa to u nich uczucie pozornego spokoju i relaksu.

Aby zapobiec periodycznym atakom przejadania się należy stosować racjonalną i dobrze zbilansowaną dietę, w której nie zabraknie naturalnych źródeł witamin z grupy B i aminokwasów egzogennych. Nie należy na własną rękę suplementować tryptofanu jeśli nie ma się problemu z depresją, a ataki nie przybierają formy zaburzeń odżywiania się.

Joanna Jamróz
http://your-naturalhealth.blogspot.com

Słowa kluczowe: ataki obżarstwa przyczyny skutki jak zapobiegać dieta
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
komfortowe materace Hilding Anders
Zadbaj o swój zdrowy sen, wybierając komfortowe materace Hilding Anders

Kiedy myślisz o materacu, chcesz, żeby był wygodny. Ale czy materac może być nowoczesny? Jak najbardziej!

Co jeść jesienią?
Wspomaganie odporności jesienią - oto co wzmacnia organizm!

Nie dajmy się zaskoczyć jesieni! Zobacz, o co uzupełnić dietę, aby zwiększyć wzmocnić układ odpornościowy!

Dbanie o oczy
Higiena wzroku. Czyli jak dbać o oczy, aby lepiej widzieć?

Poznaj podstawowe zasady, dzięki którym mniej zmęczysz sobie oczy.

Polecamy
Rumień(ce) zimą
Masz rumieńce zimą? Sprawdź czy to normalne i zdrowe

Obserwujesz zmianę koloru skóry na rękach i twarzy? Sprawdź czy to jest groźne dla zdrowia.

Jaki wpływ mają na nas media społecznościowe? - ciekawe wyniki badań

Zobacz, jakie są skutki codziennego używania portali społecznościowych.

Polecamy
Ostatnio dodane
komfortowe materace Hilding Anders
Zadbaj o swój zdrowy sen, wybierając komfortowe materace Hilding Anders

Kiedy myślisz o materacu, chcesz, żeby był wygodny. Ale czy materac może być nowoczesny? Jak najbardziej!

Co jeść jesienią?
Wspomaganie odporności jesienią - oto co wzmacnia organizm!

Nie dajmy się zaskoczyć jesieni! Zobacz, o co uzupełnić dietę, aby zwiększyć wzmocnić układ odpornościowy!

Popularne
spalanie kalorii
Spalanie kalorii

Liczba spalonych kalorii w ciągu 1 godziny wysiłku fizycznego.

Krwawienie po stosunku
Krwawienie po stosunku

Szczęśliwa po stosunku, masz wrażenie jakbyś znajdowała się w raju. Chciałoby się krzyknąć: Chwilo trwaj! Nic nie sprowadzi cię szybciej na Ziemie, jak fakt, iż ...

72 h po...
72 h po...

Co zrobić w sytuacji, gdy odbyłaś stosunek bez zabezpieczenia i obawiasz się zajścia w niechcianą ciążę?