Zdrowie - Kobieta

Woda to nuda? Te 3 fakty mogą przekonać cię do jej regularnego picia!

2020-12-04 13:44:08

Woda jest niezbędna do życia, biorąc udział we wszystkich procesach fizjologicznych. Odpowiednie nawodnienie jest kluczem do dobrego samopoczucia i zdrowia. Jej niedobór wiąże się z przykrymi konsekwencjami, które negatywnie odbiją się na kondycji organizmu. Dlaczego napoje gazowane i słodkie soki nie są w stanie jej zastąpić? Kiedy szczególnie warto po nią sięgnąć?

zalety picia wody

Problemy z koncentracją? Sięgnij po wodę!

Woda jest jedynym potrzebnym do życia płynem, który należy spożywać codziennie. Nie zawiera cukru, zbędnych dodatków ani kalorii. Jej rola jest tak istotna, że nawet nieznaczne odwodnienie na poziomie 2% może nieść za sobą negatywne skutki. Jako, że mózg składa się w większości z wody, jej deficyt redukuje przewodnictwo nerwowe, obniżając poziom koncentracji nawet o 20%! Jakie jeszcze konsekwencje mogą nam grozić w związku ze spożywaniem zbyt małej ilości wody? Przede wszystkim bóle i zawroty głowy, obniżony nastrój, mniejsza wydolność intelektualna czy pogorszenie wzroku.

W czystej wodzie rozpuszczają się substancje odżywczych, które mogą dostać się do mózgu jedynie w tej postaci. Dlatego dzięki wodzie możemy utrzymać odpowiednią kondycję psychiczną, koncentrację i zdolność kreatywnego myślenia – jest to niezwykle istotne dla osób uczących się i pracujących umysłowo. Często podczas wysiłku intelektualnego sięgamy po kolejną filiżankę kawy lub mocnej herbaty. Jednak spożywanie ich w nadmiernej ilości dodatkowo odwadnia organizm.

Woda dla ciała i umysłu

Woda występuje w każdej komórce organizmu, dlatego dzięki niej mogą zachodzić wszystkie procesy niezbędne do życia. Poziom płynów należy stale uzupełniać, ponieważ ciało nie ma zdolności ich magazynowania. Rola wody jest nieoceniona – dodaje energii, wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn, reguluje temperaturę ciała i ciśnienie krwi, nawilża skórę oraz pozytywnie wpływa na kondycję fizyczną.

Chcąc utrzymać sprawność intelektualną często sięgamy po kawę, a ból głowy staramy się zlikwidować tabletkami przeciwbólowymi. Jednak te oznaki mogą wynikać z odwodnienia organizmu, dlatego w pierwszej kolejności należy zadbać o nawodnienie organizmu, pijąc wodę małymi łykami. Bardzo ważny jest skład wody mineralnej, który nie jest obojętny dla procesów zachodzących w ciele człowieka.

Bogactwo minerałów

Lekarze zalecają spożywanie codziennie min. 1,5-2 l wody dziennie. Nie każda woda jest taka sama, dlatego podczas wyboru, warto zapoznać się z jej składem i dobrać tę, która odpowiada naszym potrzebom. Popularna woda źródlana zawiera minimalną ilość mikro- i makroelementów. Inaczej jest w przypadku wody mineralnej, która kryje w sobie bogactwo składników odżywczych, takich jak magnez, wapń, potas, wodorowęglany, fluorki, chlorki oraz sód. Każda woda może mieć inną zawartość minerałów – niskozmineralizowana poniżej 500 mg/l, średniozmineralizowana w przedziale 500-1500 mg/l, a wysokozmineralizowana powyżej 1500 mg/l.

Mogłoby się wydawać, że najlepszym wyborem jest woda wysokozmineralizowana, jednak nie jest ona przeznaczona do codziennego spożywania przez każdego. Skład wody mineralnej ma duże znaczenie dla zdrowia. Wysoka zawartość sodu sprawia, że nie jest polecana osobom z nadciśnieniem tętniczym, kobietom w ciąży oraz dzieciom. Jednak po wodę ze zwiększoną ilością minerałów mogą z powodzeniem sięgać osoby z niedoborami oraz sportowcy, którzy wraz z potem tracą dużą ilość mikro- i makroelementów.

W takim razie jaka woda najkorzystniej wpływa na organizm? Przede wszystkim średniozmineralizowana o obniżonej zawartości sodu (np. Nałęczowianka). Może ją pić każdy niezależnie od wieku czy stanu zdrowia. Nałęczowianka zawiera kompozycję aż 7 minerałów, które działają nie tylko pozytywnie na zdrowie, stanowią profilaktykę chorób, ale również dodają energii i poprawiają nastrój.

Chcąc zadbać o zdrowe ciało i dobre samopoczucie, powinniśmy więc sięgać po wodę mineralną każdego dnia. Jej regularne spożywanie pozwoli nie tylko nawodnić organizm, ale także pomoże nam zachować koncentrację i dobre samopoczucie!

Artykuł Partnera

fot. Shutterstock




Słowa kluczowe: zalety picia wody, Nałęczowianka, nawodnienie organizmu, ile pić wody, jaką pić wodę
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
catering dietetyczny
Catering dietetyczny - czy pomaga w odchudzaniu? Kraków

Co możemy zrobić, aby ułatwić sobie wprowadzenie zmian w odżywianiu? Czy catering dietetyczny może nam w tym pomóc?

Na czym polegają szczepienia?
Na czym polegają szczepienia?

Sprawdź najważniejsze informacje dotyczące szczepionek i szczepień.

zalety picia wody
Woda to nuda? Te 3 fakty mogą przekonać cię do jej regularnego picia!

Odpowiednie nawodnienie jest kluczem do dobrego samopoczucia i zdrowia. Poznaj zalety picia wody!

Polecamy
Skuteczne sposoby na nadpotliwość latem

Nieprzyjemny zapach i mokre plamy? Koniec z tym! Dowiedz się, jak radzić sobie z wstydliwym problemem i uniknąć skrępowania w towarzystwie.

Zobacz, jakie przyprawy i zioła są najzdrowsze na świecie!
Najzdrowsze przyprawy na świecie

Zobacz, jakie przyprawy i zioła są najzdrowsze na świecie!

Polecamy
Ostatnio dodane
catering dietetyczny
Catering dietetyczny - czy pomaga w odchudzaniu? Kraków

Co możemy zrobić, aby ułatwić sobie wprowadzenie zmian w odżywianiu? Czy catering dietetyczny może nam w tym pomóc?

Na czym polegają szczepienia?
Na czym polegają szczepienia?

Sprawdź najważniejsze informacje dotyczące szczepionek i szczepień.

Popularne
spalanie kalorii
Spalanie kalorii

Liczba spalonych kalorii w ciągu 1 godziny wysiłku fizycznego.

Krwawienie po stosunku
Krwawienie po stosunku

Szczęśliwa po stosunku, masz wrażenie jakbyś znajdowała się w raju. Chciałoby się krzyknąć: Chwilo trwaj! Nic nie sprowadzi cię szybciej na Ziemie, jak fakt, iż ...

72 h po...
72 h po...

Co zrobić w sytuacji, gdy odbyłaś stosunek bez zabezpieczenia i obawiasz się zajścia w niechcianą ciążę?