Dania główne - Kulinaria

Zdrowe, lecz tanie odżywianie na studencką kieszeń

2018-08-13 11:27:07

Od niepamiętnych czasów żartuje się, że studenci jedzą mało i niezbyt dobrze. Jednak okazuje się, że tanie odżywianie może być także dobre dla naszego zdrowia i sylwetki. Chcesz dowiedzieć się jak to zrobić w praktyce? W takim razie zapraszamy do lektury!

zdrowe i tanie jedzenie

Bułka i pasztet

Opowieści o studenckim menu od lat obrastały w legendy, które aż strach powtarzać - parówki gotowane w czajnikach, ziemniaki jadane na wszystkie posiłki, keczup jako substytut wszystkiego i wszechobecny alkohol. Jednak ten obraz już od dawna nie jest aktualny; dzisiejsi studenci są aktywni zawodowo, jak nigdy przedtem, starają się także zdrowo odżywiać i dbać o sylwetkę. Utarło się, że zdrowe produkty i te, które nazywamy superfoods muszą być drogie i trudne do zdobycia.

To na szczęście też nie jest do końca prawda. Zdecydowaną większość z nich można zamówić online i to w całkiem przystępnych cenach. Zapoznaj się z takimi sklepami, jak Frisco, Naturativ, czy Naturala. Przydatne składniki możesz zamówić także z Auchan Direct, czy Tesco, które nie należą do drogich sklepów, lecz są bardzo dobrze zaopatrzone. Warto też odwiedzać ryneczki w swojej okolicy. Zwykle wystawiają się tam sprzedawcy mający dostęp do wiejskich jaj i warzyw, a także robiący domowe przetwory czy miody.

Tanie odżywianie w praktyce - co wybierać?

Zastanawiasz się, co jeść, aby było smacznie i niedrogo? Oto nasza uniwersalna lista zakupów, dzięki której sporo zaoszczędzisz i zawsze będziesz miał z czego upichcić zdrowy posiłek. Oto ona:

● kasze - zdrowe dla jelit, niedrogie, wiele można z nimi zrobić. Jeśli nie jesteś fanem tradycyjnej kaszy, zapoznaj się z kasza kuskus oraz bulgur, które są delikatniejsze i znacznie szybciej można je przyrządzić.

● ryże - niskokaloryczne, nadają się do dań głównych i zup, można je podawać w najróżniejszych sosach i potrawkach. Warto pozwolić sobie na szaleństwo w postaci ryżu nieco lepszej jakości (jaśminowy, brązowy), a całe danie natychmiast zmieni charakter.

● jajka - można je jeść na twardo i miękko, położyć na kanapkę, zrobić z nich omlet lub jajecznicę z dowolnymi dodatkami, a także dodać do tarty lub przerobić na pastę. Są też idealnym uzupełnieniem sałatek.

● świeże owoce - możesz je jeść solo, razem z jogurtem, z naleśnikami lub dodać do sałatki. Jeśli potrafisz, zrób z nich konfiturę lub dżem i schowaj na zimę, gdy będzie Ci brakowało tych letnich, świeżych smaków.

● buraki - mimo, że są częstym obiektem żartów, to z buraków można zrobić znacznie więcej, niż babciną surówkę. Doskonale smakują pieczone i pokrojone na cienkie plasterki, niezwykle modne są czipsy z buraka, a także carpaccio. Co najważniejsze, są bardzo odżywcze i zdrowe.

Życzymy powodzenia na zakupach!

zdrowe i tanie jedzenie

Artykuł partnera

fot. pixabay.com/stevepb/PourquoiPas

Słowa kluczowe: przepisy, dania, potrway, składniki, zakupy
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Catering dietetyczny w Szczecinie
Dieta pudełkowa w Szczecinie Szczecin

Catering dietetyczny od kilku lat zyskuje na popularności i zdobył rzeszę zadowolonych klientów.

Letni obiad jak u babci
Letni obiad jak u babci!

Nie ma nic złego w kosztowaniu dań egzotycznych kuchni, lecz nie można zapominać, że kulinarne skarby są również ukryte w naszej polskiej tradycji.

Dieta z dostawą do domu
Dieta z dostawą do domu - łatwo, szybko i zdrowo! Warszawa

Dzięki cateringowi dietetycznemu można spożywać smaczne, a na dodatek zdrowe posiłki.

Polecamy
Zielono mi…
Zielono mi…

Zielony koszmar dzieciństwa i najgorsza potrawa w życiu - to najpopularniejsze opinie dotyczące szpinaku. Przekonaj się, że nie taki szpinak straszny, jak go malują.

Łosoś na Święta
Łosoś na Święta

Łososia norweskiego marynowanego w morskiej soli i soku z limonki podany z dipem koperkowym i tostami.

Polecamy
Ostatnio dodane
Catering dietetyczny w Szczecinie
Dieta pudełkowa w Szczecinie Szczecin

Catering dietetyczny od kilku lat zyskuje na popularności i zdobył rzeszę zadowolonych klientów.

Letni obiad jak u babci
Letni obiad jak u babci!

Nie ma nic złego w kosztowaniu dań egzotycznych kuchni, lecz nie można zapominać, że kulinarne skarby są również ukryte w naszej polskiej tradycji.