Zdrowie - Kobieta

Dlaczego warto pójść rano na spacer?

2024-01-19 10:58:36

Poranek, dla wielu jest kojarzony z męką. Po przyjemnej nocy w ciepłym łóżeczku, ciężko jest rano wstać, a słysząc dźwięk natrętnego budzika, często pojawia się w nas flustracja, a nawet złość, że nasz czas odpoczynku dobiega końca. Dla większości społeczeństwa poranek jest szczególnie trudną porą dnia, gdyż wiemy, że czekają już na nas obowiązki i nowe wyzwania, z którymi będziemy musieli się zmierzyć. Czy jest jednak sposób na to, aby zmienić nasze wyobrażenie co do tej pory dnia? TAK. Dobrym rozwiązaniem jest SPACER. Człowiek, który jest niewyspany, „nie do końca obudzony” całą resztę dnia może być rozdrażniony i zmęczony.

spacer

Dlaczego warto pójść rano na spacer?

Korzyści ze spacerowania

1) Przede wszystkim dobudzamy się wprawiając ciało w ruch i nabieramy w ten sposób więcej energii. TAK! Aktywność fizyczna dodaje nam energii.

2) Korzyści zdrowotne - uodparniamy w ten sposób organizm, a co za tym idzie zmniejszamy ryzyko zachorowania. Spacer zmniejsza także poziom cukru we krwi oraz zmniejsza ryzyko chorób serca.

3) Aktywność fizyczną wytwarza  endorfiny szczęścia, dzięki czemu mamy lepszy humor przez resztę dnia

4) Lepiej myślimy przez kolejną część dnia -  nasz mózg dotlenia się podczas porannego spaceru, dzięki czemu stajemy się bardziej kreatywni i  łatwiej przychodzi nam szukanie rozwiązań danego problemu.

5) Łagodzi stres – aktywność fizyczna wyzwala z nas napięcie. Szczególnie dobrym momentem na wybranie się na poranny spacer jest czas przed egzaminem w szkole, lub przed stresującym dniem w pracy. Dzięki temu mamy zupełnie inne (spokojniejsze) podejście do czekających nas wyzwań.

6) Spala tkankę tłuszczową - osoby odchudzające się, mogą w ten sposób dążyć do wypracowania swojej wymarzonej sylwetki. 30 min porannego spaceru może okazać się wystarczające do osiągnięcia celu - spadku wagi i zwiększenia pewności siebie.

7) Poprawia kondycję – każdy wysiłek fizyczny praktykowany w odpowiedni sposób przyczynia się do poprawy kondycji. Wypracowanie nawyku codziennego pójścia na spacer może odmienić twoje życie na lepsze.

8) Im więcej wysiłku towarzyszy nam w ciągu dnia, tym lepszy czeka nas sen. Może to też rozwiązać problemy z zasypianiem.

Przygotowanie do porannego spaceru

Wskazane jest odpowiednio przygotować się wcześniej do spaceru, w zależności od indywidualnych potrzeb. Jeśli np. wiesz, że gdy tylko wstajesz z łóżka, nie masz siły na nic - dobrze jest uszykować sobie dzień wcześniej ubrania do tej aktywności, czy też zastanowić się co zjeść kolejnego dnia na śniadanie. Dobrze jest np. wyznaczyć sobie cel porannej trasy - np. pójść do piekarni po świeże pieczywo, czy też zakupić po drodze ulubioną kawę. 90% sukcesu zależy od naszego nastawienia.

WG

fot.pixabay.com / Pexels

Źródła: https://health.gov/pcsfn

Słowa kluczowe: zalety spacerów, poranny spacer, poranny trening, zdrowy styl życia, aktywność fizyczna
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Depresja ma wiele twarzy. Być moÅźe widzisz ją codziennie w lustrze
Depresja ma wiele twarzy. Być może widzisz ją codziennie w lustrze

23.02 - Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją

warzywa i owoce z witaminą D
Jakie owoce mają najwięcej witaminy D?

Sprawdź, czy owoce i inne produkty spożywcze mogą być dobrym źródłem witaminy D!

metody regulacji poziomu insuliny
Berberyna a insulinooporność

Zbadamy, jakie dawki tej substancji mogą przynieść optymalne efekty i w jaki sposób berberyna może konkurować lub współdziałać z tradycyjnymi lekami przeciwcukrzycowymi.

Polecamy
Skutki detoksu od kawy
Detoks od kawy - jakie efekty może powodować?

Sprawdź, jakie objawy mogą wystąpić po odstawieniu kawy.

Podstawy medytacji
W pogoni za szczęściem - o podstawach medytacji

Chcemy osiągać coraz to większe i ambitniejsze cele, chcemy się rozwijać, by nie zostać w tyle za innymi. No właśnie tak właściwie, po co to wszystko chcemy osiągnąć?

Polecamy
Ostatnio dodane
Depresja ma wiele twarzy. Być moÅźe widzisz ją codziennie w lustrze
Depresja ma wiele twarzy. Być może widzisz ją codziennie w lustrze

23.02 - Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją

warzywa i owoce z witaminą D
Jakie owoce mają najwięcej witaminy D?

Sprawdź, czy owoce i inne produkty spożywcze mogą być dobrym źródłem witaminy D!