Polski stylista na imprezie modowej w Berlinie
2012-07-27 10:07:59Zwycięzca konkursu "Maxistylizacje" organizowanego przez Maximus Fashion Center wrócił właśnie z berlińskich targów urban fashion- Bread and Butter, które masowo przyciągają fashionistów z całego świata. Jak je wspomina?
Wyjazd na targi był główną nagrodą konkursu dla młodych projektantów. Oscar Dąbrowski, zwycięzca „Maxistylizacji” pokonał wiele konkurentek i dowiódł, że panowie mają wiele do pokazania i mylne jest przeświadczenie, że mężczyźni na modzie się nie znają. W pierwszym etapie konkursu organizowanego wiosną tego roku, trzeba było przygotować dwie stylizacje: ubiór dzienny i wieczorowy. Pięciu wyłonionych półfinalistów zmieniało styl uczestniczek programu „ Gotowe na zmiany” emitowanego w Polsat Cafe, zwycięzca dodatkowo odwiedził targi Bread and Butter.
Berlińska impreza przygotowywana dla wybranych marek ma bardzo elitarny charakter, tworzy fantastyczną platformę marketingową i komunikacyjną dla współczesnej kultury odzieżowej z sektora denim, street fashion, sportswear, function wear and casual dressed up. Impreza organizowana jest nieprzerwalnie od ponad dekady i wciąż przyciąga tysiące przedstawicieli branży odzieżowej. Niewątpliwie jest to jedna z najciekawszych imprez tego typu. Oscar sam określa ją mianem fenomenalnej - Nigdy jeszcze nie widziałem tak kosmopolitycznego pokazu. Zawarto w nim inspiracje ze wszystkich możliwych kultur i religii. Sama forma pokazu była niezwykle interesująca, bowiem za wybieg służył długi na kilkadziesiąt metrów stół, po którym przechadzały się modelki wystylizowane na księżniczki, boginie czy panny młode. Panowie z kolei przebrani byli za włóczęgów, księży i nomadów – wspomina.
Tegoroczne Bread and Butter składało hołd denimowi. Główna atrakcją była Temple of Denim , czyli świątynia jeansu. Jak zauważył Oscar - Przechadzając się miedzy stoiskami na Bread & Butter spostrzegłem jedną podstawową tendencję - w przyszłości jeans będzie na masową skalę zadrukowywany. To dzieje się zresztą już dziś - w większości sklepów z damską odzieżą można dostać jeansowe spodnie z nadrukiem kwiatowym. W przyszłości te nadruki będą może nieco bardziej stonowane i zamkną się zapewne jedynie w palecie kolorystycznej denimu właśnie. Dużą popularnością powinny się też cieszyć spodnie farbowane na różne kolory, których dużo było na pokazie, choć tegoroczna edycja B&B udowodniła, że klasyczne i tradycyjne modele jeansów wciąż mają się dobrze.
Jak podkreśla Oscar- targi dają też olbrzymie możliwości nawiązania kontaktów w świecie mody, bowiem wiodące targi na arenie międzynarodowej wyróżniają się wyjątkowym, marketingowym portfolio. Jak każde inne wydarzenie, „trade show for selected brands” odzwierciedla kulturę i filozofię marketingową swoich wystawców. Sam Oscar przyznaje, że taka impreza to świetna możliwość do nawiązania kontaktów biznesowych i branżowych oraz zetknięcie się z najnowszymi trendami. Według polskiego stylisty - Targi Bread&Butter to nie tylko prezentacja produktów i kolekcji poszczególnych marek. To również doskonała okazja, aby przyjrzeć się jakimi trendami żyje ulica i co tak naprawdę „nosi się” w środowisku na co dzień obcującym z modą.
My mamy nadzieję, że trendy i inspiracje przywiezione przez młodego projektanta szybko podbiją ulice naszych miast.
ip