Zdrowie - Kobieta

Jakie witaminy warto suplementować zimą?

2024-01-22 08:10:32

Zima to czas, kiedy mamy ogranicznony dostęp do świeżych warzyw i owoców, w domach włączone jest ogrzewanie, aktywność fizyczna schodzi na dalszy plan. Może to niekorzystnie wpłynąć na zdrowie. Nie musimy jednak być skazani na gorsze samopoczucie w tym czasie, dzięki odpowiedniej suplementacji. Jakie witaminy warto brać zimą?

Zobacz też: Jakie korzyści zdrowotne niesie miód eukaliptusowy z Agritur?

Jakie witaminy warto suplementować zimą?Witamina D

Witamina D, znana jako "witamina słoneczna", odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu zdrowych kości, układu immunologicznego i funkcji mięśni. Może również wpływać pozytywnie na zdrowie psychiczne, poprawiając ogólny nastrój i tym samym redukując ryzyko depresji. W dodatku ma wpływ na układ odpornościowy i działa przeciwzapalnie.

Witamina C

Witamina C to potężny antyoksydant, który wspiera system odpornościowy oraz procesy regeneracyjne. Uszczelnia również ściany naczyń krwionośnych. Regularne spożycie witaminy C może zmniejszyć czas trwania przeziębienia oraz złagodzić objawy alergii.

Witamina E

Witamina E jest znana ze swojego działania ochronnego na komórki organizmu. Chroni komórki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Osoby narażone na dym papierosowy czy promieniowanie UV, mogą skorzystać z suplementacji tej witaminy. Wpływa również na zdrowy wzrok i układ nerwowy, pracę mięśni oraz skórę, włosy i paznokcie.

Nie zapomnij o minerałach!

Warto też pamiętać o minerałach takich jak np.: selen, cynk, żelazo, magnez. Drugi z nich ma pozytywny wpływ na włosy, skórę i paznokcie oraz ogranicza zakażenia wirusami. Selen wspiera odporność, żelazo jest niezbędne do funkcjonowania układu odpornościowego i nerwowego, a magnez wspomaga pracę mięśni, układ trawienny, kostny.

Zobacz również: Węglowodany w treningu kobiet jako jeden z największych mitów.

KD

fot. pexels

Źródło:e-medest.pl

Słowa kluczowe: witaminy, suplementy, minerały, witaminy na zimę, odporność
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
  • Odporność [0]
    smielcarz
    2024-01-25 22:45:03
    Staram się suplementować cały rok, a do tego jeżdżę do Osielska do komory normobarycznej dość często. Choruję bardzo rzadko ;)
Zobacz także
Depresja ma wiele twarzy. Być moÅźe widzisz ją codziennie w lustrze
Depresja ma wiele twarzy. Być może widzisz ją codziennie w lustrze

23.02 - Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją

warzywa i owoce z witaminą D
Jakie owoce mają najwięcej witaminy D?

Sprawdź, czy owoce i inne produkty spożywcze mogą być dobrym źródłem witaminy D!

metody regulacji poziomu insuliny
Berberyna a insulinooporność

Zbadamy, jakie dawki tej substancji mogą przynieść optymalne efekty i w jaki sposób berberyna może konkurować lub współdziałać z tradycyjnymi lekami przeciwcukrzycowymi.

Polecamy
Skutki detoksu od kawy
Detoks od kawy - jakie efekty może powodować?

Sprawdź, jakie objawy mogą wystąpić po odstawieniu kawy.

Podstawy medytacji
W pogoni za szczęściem - o podstawach medytacji

Chcemy osiągać coraz to większe i ambitniejsze cele, chcemy się rozwijać, by nie zostać w tyle za innymi. No właśnie tak właściwie, po co to wszystko chcemy osiągnąć?

Polecamy
Ostatnio dodane
Depresja ma wiele twarzy. Być moÅźe widzisz ją codziennie w lustrze
Depresja ma wiele twarzy. Być może widzisz ją codziennie w lustrze

23.02 - Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją

warzywa i owoce z witaminą D
Jakie owoce mają najwięcej witaminy D?

Sprawdź, czy owoce i inne produkty spożywcze mogą być dobrym źródłem witaminy D!