Fitness - Kobieta

Czas na pas

2006-05-11 00:00:00

Fot. SeiseisLato za pasem. Już niedługo ogarnie nas szał biodrówek, seksownych spódnic odsłaniających brzuch czy skąpych strojów kąpielowych. Aby nie straszyć sylwetką, a wzbudzać podziw, nasze ciało musi przejść gruntowne zmiany. Modelowaliśmy już brzuch i kształtowaliśmy smukłe nogi. Czas zająć się postrachem kobiet, niesmacznymi boczkami, czyli talią.

Oto parę prostych, choć niezwykle skutecznych ćwiczeń na zmniejszenie obwodu talii:

Połóż się na podłodze, ręce ułóż wzdłuż tułowia, a wyprostowane nogi unieś w górę. Następnie skrzyżuj stopy tak, aby raz jedna, a raz druga była z przodu (nożyce pionowe). Staraj się nie odrywać pleców od podłogi. Wykonaj 3 serie ćwiczeń, powtarzając nożyce 16 razy

  • Połóż się na boku i podeprzyj się na przedramieniu. Nogi wyprostowane w kolanach złącz i ustaw w przedłużeniu tułowia. Napnij brzuch i wyprostuj plecy. Podnieś wyprostowaną nogę w górę i kręć nią małe kółeczka w przód i w tył. Zrób 30 kółek i ćwicz drugą nogą.
  • Usiądź w siadzie podpartym na łokciach, ręce ułóż wzdłuż ciała. Utrzymując proste plecy, przyciągaj do klatki piersiowej raz prawą, raz lewą nogę. Wykonaj 3 serie po 16 powtórzeń
  • Usiądź w lekkim rozkroku z prostymi plecami. Nogi ugnij w kolanach, pięty dociśnij do podłogi. Skrzyżowane dłonie połóż na karku, oprzyj na nich głowę. Odchylaj się do tyłu, nie tracąc równowagi. Wykonaj 2 serie po 16 powtórzeń
  • Stań w lekkim rozkroku, jedno ramię połóż na brzuchu, a drugie wyciągnij wyprostowane jak najwyżej do góry i wykonuj lekki skłon w bok. Podczas wykonywania ćwiczenia nie odrywaj stóp od podłoża. Powtórz ćwiczenie na drugą stronę ciała. Wykonaj 2 serie po 10 powtórzeń

Bardzo przydatnym przyrządem gimnastycznym, pomagającym zmniejszyć odwód talii, jest koło hula - hop. Staraj się kręcić około 10 minut dziennie. Oprócz miłej zabawy gwarantuję widoczne i szybkie rezultaty. Polecam także stosowanie taśm gimnastycznych, i specjalnych kółek, które możecie spotkać w siłowniach lub same zakupić w sklepach ze sprzętem sportowych. Ich ideą są ruchy przeciwne tułowia względem kończyn dolnych. Przy skręcie tułowia i kończy górnych w prawo, biodra i kończyny dolne skręcamy w lewo. Jeśli marzysz o talii osy, ćwicz z nami.

Dagmara Trebenda
(dagmara.trebenda@dlastudenta.pl)

Słowa kluczowe: ćwiczenia brzucha kondycja sylwetka
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
  • o tak:D [0]
    Natalie
    2006-05-11 16:30:03
    hula-hop to najlepsze rozwiązanie:D przyjemne, wcale nie męczy i daje tyle radości...
Warto przeczytać
reklama Poradnik odchudzania z błonnikiem
Poradnik odchudzania z błonnikiem

Podejmij wyzwanie i uzyskaj upragnioną figurę. Najtrudniej jest zacząć, ale gdy już to zrobisz, dużo trudniej będzie przestać.

Mężczyzna w świecie pole dance [WYWIAD]
Mężczyzna w świecie pole dance [WYWIAD]

Przebojem wkroczył na rynek sportów fitness i mimo licznych kontrowersji cieszy się coraz większą popularnością – mowa oczywiście o pole dance.

Zobacz także
trening
Ćwiczenia w domu czy na siłowni? Sprawdź, jak trenować

Zajęcia pod okiem profesjonalistów czy treningi w domu? Dokonaj wyboru!

gym
Dlaczego warto podnosić ciężary? Poznaj 5 powodów!

Zobacz, dlaczego trening siłowy jest najlepszy w drodze do idealnego ciała!

Personal trainer
Dlaczego warto skorzystać z pomocy trenera personalnego?

Wiele z nas zapisując się na siłownię nie do końca wie, na czym rzecz polega. Dobrym wyborem okazuje się być trener osobisty! Dzięki niemu będziemy z przyjemnością chodzić na kolejne treningi bez poczucia niewiedzy i dezorganizacji.

Ostatnio czytane
reklama Poradnik odchudzania z błonnikiem
Poradnik odchudzania z błonnikiem

Podejmij wyzwanie i uzyskaj upragnioną figurę. Najtrudniej jest zacząć, ale gdy już to zrobisz, dużo trudniej będzie przestać.

Mężczyzna w świecie pole dance [WYWIAD]
Mężczyzna w świecie pole dance [WYWIAD]

Przebojem wkroczył na rynek sportów fitness i mimo licznych kontrowersji cieszy się coraz większą popularnością – mowa oczywiście o pole dance.

Popularne
Aqua aerobik
Aqua aerobik

Aqua aerobik jest połączeniem aerobiku z pływaniem. Są to ćwiczenia przy muzyce, wywodzące się od ćwiczeń rehabilitacyjnych w wodzie.

Aerobowy striptiz
Aerobowy striptiz

Na czym polega nowa forma ćwiczeń? Jest to połączenie ćwiczeń wzmacniających i kształtujących mięsnie z elementami tańca go-go

Polecamy