Fitness - Kobieta

Garderoba topnieje wraz ze śniegiem? Fit na wiosnę

2013-03-04 15:16:47

Można już chyba powiedzieć, że przyszła wiosna, a z nią lżejsze kurtki, sweterki i upragnione spódnice. To także czas wielkiego odchudzania, kiedy każda z nas próbuje zrzucić zbędne kilogramy nabrane w zimie, przed nadejściem lata. Nie popadajmy jednak w skrajności. Lekka dieta i nieco ćwiczeń, z powodzeniem pomogą nam osiągnąć oczekiwane rezultaty.

W pierwszej kwestii musimy sobie uzmysłowić, że z wiekiem nasze zapotrzebowanie na kalorie maleje. Już blisko 30-stki, nasz organizm potrzebuje ich około 30% mniej, niż jeszcze 10 lat wcześniej. Oznacza to, że każdy dodatkowy batonik nie dodaje nam energii, ale odkłada się w okolicy bioder. Ma to też inny skutek – zmniejszenie ilości spożywanych pokarmów odbędzie się bez szkody dla naszego ciała i jego samopoczucia.

Kluczem do pozbycia się świątecznych ciast i wieczornych gorących czekolad, zmagazynowanych w nas w postaci tłuszczu, jest dieta niskotłuszczowa połączona z aktywnością fizyczną. Nikt nie zmusza nas do wizyt na siłowni 3 razy w tygodniu. Wystarczy, że wejdziesz schodami, zamiast jechać windą, stojąc w kolejce ponapinasz pośladki, a oglądając telewizję będziesz gimnastykować ramiona.

- Pamiętajmy jednak by pod żadnym pozorem nie rezygnować całkowicie z cukru, przejście na dietę niskokaloryczną i połączenie jej z wysiłkiem fizycznym, przy jednoczesnym wykluczeniu węglowodanów z naszej diety może skończyć się zasłabnięciem lub anemią. Uzupełniajmy utracone składniki, a w nagrodę za przejście dużej ilości schodów, możemy zafundować sobie relaks z jednym lub dwoma Ciastkami Niskocukrowymi, które pomogą nam wrócić do formy, nie wpływając na wyniki naszej diety - mówi Mirosława Białogłowicz, prezes ZPC PIAST z Głogówka.

Z wiekiem zmienia się także zapotrzebowanie na poszczególne witaminy i składniki mineralne, nadejście wiosny także pozostaje nie bez znaczenia. Istotne jest byś przyjmowała je w postaci pochodzącej z natury, a nie w formie tabletek. Obecnie najważniejsze dla Ciebie powinny być:

•    Witamina A
Znajdziemy ją w pomidorach, maśle, serach, śmietanie, liściach buraka, kapuście, marchwi, pietruszce, szpinaku, czy sałacie.
•    Witaminy z grupy B
Sięgnijmy po pieczywo razowe, orzechy, kaszę gryczaną, słonecznik lub warzywa strączkowe. Poprawią one wygląd naszych włosów.
•    Witamina E
Przyjaciółka skóry, szukajmy jej w kukurydzy, mięsie, warzywach zielonych i w olejach roślinnych.
•    Witamina C
Potrzebna przez całe życie, ale w okresie wiosennym dobrze wpłynie na samopoczucie. Jest jej dużo w owocach ciemnych, polskich i sezonowych (porzeczki, truskawki, maliny, poziomki), ponadto w cytrusach, kapuście, papryce, pomidorach, czy kalafiorze.

Istotne dla nas powinno być w obecnym okresie, aby nasza dieta była uboga w zbędne tłuszcze. Zrezygnujmy zatem ze smażonego jedzenia, na rzecz gotowanego na parze. Możemy pokusić się jedynie o pieczenie raz na jakiś czas, albo grill, który jest bardzo zdrowym sposobem przygotowywania posiłków.

- Nie unikajmy też warzyw i owoców! To głównie one dostarczają nam najpotrzebniejszych składników mineralnych i dzięki ich niskiej kaloryczności, chudniemy. Jedyne zastrzeżenie, to ograniczenie spożycia winogron oraz bananów, mogą sprawić, że osiągniemy odwrotny efekt. Chęć zjedzenia odrobiny cukru, możemy zrekompensować sobie smakołykami o niskiej wartości kalorycznej, jak Złoty Łan, czy Leonki – tłumaczy Mirosława Białogłowicz.

Co dalej? Jeśli musimy jeść pieczywo, wybierajmy to pełnoziarniste, a biały ryż zastąpmy brązowym, czyli nieoczyszczonym. Błonnik zdecydowanie potrafi sprawić cuda! Zrezygnujmy całkiem z tłuszczów pochodzenia zwierzęcego. Odstawmy masło i smalec, na rzecz margaryny roślinnej i oliwy w oliwek. Głęboko schowajmy solniczkę! W zamian miejmy zawsze w kuchni Tymianek, Bazylię i Cząber. Nadadzą naszym daniom wspaniały charakter.
Na śniadanie starajmy się jeść muesli z jogurtem, zawiera dużo cennych dla naszego organizmu składników i przy okazji wspaniale dodaje energii na cały poranek. Zupy zaprawiajmy jogurtem, a nie śmietaną. Mięso gotujmy na parze lub na grillu. Kolacja niech będzie czasem warzyw – sałatki bez majonezu nasycą nas i pozwolą chudnąć bez obaw.

Słowo dieta potrafi spędzić sen z powiek nawet najwytrwalszej z nas. Umiejętnie jednak poprowadzona będzie nie tylko smaczna, ale także niskokaloryczna, co pozwoli nam w szybkim tempie osiągnąć wymarzone rezultaty. Zaś efekt jo-jo zostanie w sferze przypadłości koleżanek. Gotowe?

ip

Słowa kluczowe: fitness dieta na wiosnę szybkie skuteczne odchudzanie
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
trening
Ćwiczenia w domu czy na siłowni? Sprawdź, jak trenować

Zajęcia pod okiem profesjonalistów czy treningi w domu? Dokonaj wyboru!

gym
Dlaczego warto podnosić ciężary? Poznaj 5 powodów!

Zobacz, dlaczego trening siłowy jest najlepszy w drodze do idealnego ciała!

Personal trainer
Dlaczego warto skorzystać z pomocy trenera personalnego?

Wiele z nas zapisując się na siłownię nie do końca wie, na czym rzecz polega. Dobrym wyborem okazuje się być trener osobisty! Dzięki niemu będziemy z przyjemnością chodzić na kolejne treningi bez poczucia niewiedzy i dezorganizacji.

Polecamy
Zdążyć przed latem - ramiona
Zdążyć przed latem - ramiona

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Do wskoczenia w bikini i pluskania się w błękitnej wodzie pozostał jeszcze miesiąc.

Joga - gimnastyka czy filozofia?
Joga - gimnastyka czy filozofia?

Jeśli w sondzie ulicznej zapytamy przechodniów czy wiedzą co to jest joga, prawdopodobnie większość odpowie twierdząco. Ale czy wiemy czym jest ona naprawdę?

Ostatnio czytane
Zdążyć przed latem - ramiona
Zdążyć przed latem - ramiona

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Do wskoczenia w bikini i pluskania się w błękitnej wodzie pozostał jeszcze miesiąc.

Joga - gimnastyka czy filozofia?
Joga - gimnastyka czy filozofia?

Jeśli w sondzie ulicznej zapytamy przechodniów czy wiedzą co to jest joga, prawdopodobnie większość odpowie twierdząco. Ale czy wiemy czym jest ona naprawdę?

Popularne
Aqua aerobik
Aqua aerobik

Aqua aerobik jest połączeniem aerobiku z pływaniem. Są to ćwiczenia przy muzyce, wywodzące się od ćwiczeń rehabilitacyjnych w wodzie.

Aerobowy striptiz
Aerobowy striptiz

Na czym polega nowa forma ćwiczeń? Jest to połączenie ćwiczeń wzmacniających i kształtujących mięsnie z elementami tańca go-go

Polecamy