Zdrowie - Kobieta

Aktywność z głową

2018-05-25 08:46:56

Właściwe nawodnienie to klucz do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. O ten aspekt powinien dbać każdy, jednak osoby uprawiające sport powinny w sposób szczególny zwracać na to uwagę.

ćwiczące kobiety

Po co nam woda?

Woda reguluje między innymi temperaturę ciała, jest też składnikiem płynów ustrojowych i transportuje składniki odżywcze oraz produkty przemiany materii. Jeśli przyjmujemy zbyt mało wody podczas treningu komfort naszej aktywności może znacznie spaść, wiąże się to głównie z tym, że podczas wysiłku bardziej się pocimy, z naszego organizmu ucieka wtedy przede wszystkim woda, ale i składniki odżywcze, wzrasta również ryzyko odwodnienia się. Stan ten objawia się między innymi suchością w jamie ustnej czy uczuciem pragnienia. Organizm broni się jak może przed nadmierną utratą wody również poprzez ograniczenie objętości moczu. W ten sposób stara się zatrzymać konieczną do funkcjonowania ilość wody. Sytuacja taka jest niekorzystna dla naszego zdrowia, ponieważ w naszym organizmie mogą pozostawać toksyczne substancje. Właściwe nawodnienie sprawia również, że serce nie jest tak obciążone. Odpowiednie nawodnienie wpływa sposób znaczący na skuteczność i bezpieczeństwo treningu.

Ile wody należy pić?

Aby właściwie funkcjonować powinniśmy pić około 1,5 litra wody dziennie. Jeśli wykonujemy aktywność fizyczną ilość ta zwiększa się. Ćwicząc tracimy bowiem wodę wraz z potem. By nie dopuścić do odwodnienia należy przyjmować płyny przed, w trakcie oraz po treningu. Zaleca się wypicie około 1-2 szklanek płynów przed treningiem. Pić należy małymi porcjami często, by uzupełniać braki na bieżąco. Jeśli chcemy właściwie nawodnić nasz organizm zaleca się picie wody mineralnej wysokozmineralizowanej, która uzupełni wydalane wraz z potem składniki mineralne takie jak wapń, potas, magnez czy żelazo. Każdy z tych składników zawiera Muszynianka, naturalna woda mineralna. Pozwoli nam ona uzupełnić niedobory. Utracone składniki odżywcze wpływają bowiem na pracę naszych mięśni. Magnez gwarantuje na przykład prawidłowy przepływ impulsów nerwowych do komórek mięśniowych.

Pamiętaj – sport to zdrowie, ale tylko z odpowiednim nawodnieniem!

Odwiedź stronę http://muszynianka.pl i dowiedz się więcej! 

 ip

fot. – Fotolia.pl/Materiały Partnera

 

Słowa kluczowe: muszynianka, woda, aktywność
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Jak wybrać dobrego i dojrzałego arbuza?
Jak wybrać dobrego i dojrzałego arbuza?

Zobaczcie, jak wybrać naprawdę soczystego arbuza!

Sposoby na bóle menstruacyjne

Kilka porad na to jak radzić sobie w tym trudnym czasie.

Jak stÅ‚umić gÅ‚Ãłd na diecie?
Jak stłumić głód na diecie?

Już nie musisz odczuwać głodu podczas stosowania diety!

Polecamy
Jak odpoczywać, by skutecznie nabierać energii?
Jak odpoczywać, by skutecznie nabierać energii?

Aby zachować zdrowie psychofizyczne powinniśmy korzystać z odpoczynku biernego i czynnego tak, żeby zachować odpowiednie proporcje.

Miesiąc z życia kobiety
Miesiąc z życia kobiety

Każdego dnia w kobiecym ciele rozgrywa się wiele zdarzeń, o których nawet nie mamy pojęcia. Hormony szaleją, temperatura ciała gwałtownie rośnie lub spada.

Ostatnio dodane
Jak wybrać dobrego i dojrzałego arbuza?
Jak wybrać dobrego i dojrzałego arbuza?

Zobaczcie, jak wybrać naprawdę soczystego arbuza!

Sposoby na bóle menstruacyjne

Kilka porad na to jak radzić sobie w tym trudnym czasie.

Kupony i kody rabatowe
GaleriaŁucznik.pl
Galeria Łucznik W ofercie GaleriaŁucznik.pl: maszyny do szycia, maszyny do szycia tradycyjne, maszyny do szycia elektroniczne. Dodatkowe akcesoria takie jak overlocki, cały zestaw narzędzi i dodatków oraz przybory do szycia ręcznego. Dodatkowo na GaleriaŁucznik.pl znajdziesz Sprzęt AGD.