Z kulinarnego bloga - Kobieta

Dieta dla mózgu - co jeść, aby zwiększyć swoją koncentrację?

2018-10-08 13:50:12

Dieta ma bezpośredni wpływ na nasz wygląd, samopoczucie, a nawet na kondycję naszego mózgu. Odpowiednie odżywianie się jest szczególnie ważne w przypadku zwiększonego wysiłku umysłowego. Może ono sprawić, że będziemy bardziej skoncentrowani, a także polepszy się nasza pamięć. Zobacz, jak powinna wyglądać dieta dla mózgu!

Zobacz, jakie produkty zwiększą Twoją koncentrację i poprawią pamięć.

Składniki ważne w diecie dla mózgu

Węglowodany złożone
Głównym paliwem naszego mózgu jest tlen i glukoza, której źródłem są między innymi węglowodany złożone. Spożywając cukry proste, sprawiamy, że nasz organizm dostaje dużą dawkę energii, którą wykorzystuje w bardzo krótkim czasie. Może to spowodować spadek koncentracji, drażliwość i zmęczenie. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku glukozy wyprodukowanej z węglowodanów złożonych. Jest ona bowiem uwalniana do organizmu stopniowo, przez co może być wykorzystana w bardziej efektywny sposób. Produkty zawierające węglowodany złożone to między innymi kasza, otręby, pełnoziarniste pieczywo, ziarna czy niełuskany ryż, a także warzywa strączkowe, takie jak soczewica i fasola.

Tłuszcze nienasycone
Tłuszcze nienasycone to kwasy Omega-3 oraz Omega-6. Ich niedobór powoduje zmniejszenie się ilości serotoniny oraz hormonów szczęścia, co może prowadzić do występowania obniżonego nastroju, a nawet depresji. Dzieje się tak dlatego, że kwasy Omega-3 oraz Omega-6 są odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie neuronów w naszym mózgu, a także przyśpieszają wysyłanie impulsów. Tłuszcze nienasycone w postaci kwasów Omega-3 można znaleźć w tłustych rybach morskich, takich jak makrela, łosoś, a także w owocach morza. Występują one również w oleju lnianym czy orzechach włoskich. Z kolei kwasy Omega-6 znajdziemy w takich produktach, jak pestki dyni i słonecznika, sezamie, migdałach, orzechach ziemnych czy awokado.

Witaminy z grupy B
Bardzo ważnym składnikiem w diecie dla mózgu są także witaminy z grupy B, takie jak witamina B4 czy niacyna. Są one odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego w naszym organizmie, a ich niedobory skutkują pogorszeniem się pamięci, kłopotami ze snem oraz koncentracją. Witaminy z grupy B można znaleźć między innymi w soi, pieczywie z pełnego przemiału, tuńczyku, wątróbce, orzeszkach ziemnych, pistacjach czy kaszy gryczanej.

Witaminy A, C i E
Witamina A pojawia się w naszym organizmie za sprawą beta-karotenu, który możemy znaleźć w marchewce, dyni, papai, melonach czy mango. Poprawia ona naszą pamięć oraz usprawnia pracę komórek mózgowych. Witamina C chroni nasz mózg przed stresem oksydacyjnym oraz zmianami, które pojawiają się w nim wraz z wiekiem. Zwiększa ona również produkcję serotoniny odpowiedzialnej za nasz nastrój. Znajdziemy ją we wszystkich owocach cytrusowych. Witamina E również ma pozytywny wpływ na naszą pamięć oraz chroni nas przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Występuje w takich produktach jak jajka, migdały, olej słonecznikowy, kukurydziany czy sojowy, mąka pełnoziarnista, mleko oraz zielonych warzywach, takich jak brukselka.

Jakie jeszcze produkty powinny znaleźć się w diecie dla mózgu?

Podczas zwiększonego wysiłku umysłowego warto włączyć do diety produkty takie jak kiełki pszenicy, zawierające lecytynę, owoce pestkowe i rodzynki zawierające żelazo, banany, pomarańcze, pomidory i ziemniaki zawierające potas, a także kakao czy płatki owsiane zawierające duże ilości magnezu.

Podczas nauki, oprócz zmian w diecie, pomocne mogą okazać się również ćwiczenia oraz spacery na świeżym powietrzu, dzięki którym zwiększysz ilość tlenu w organizmie. Pamiętaj także o wystarczającej ilości snu, podczas którego mózg odpoczywa i uporządkowuje zebrane podczas całego dnia informacje.  

PO

fot. www.pexels.com

4oczy kupon zniżkowy

Słowa kluczowe: dieta dla mózgu, produktu, nauka, koncentracja
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Kulinarne podróże po Portugalii - tych potraw musisz spróbować

Co zjeść i czego się napić w kraju wielkich odkrywców?

dieta pudełkowa
Dieta pudełkowa - poznaj ją bliżej! Kraków

Osoby, które mają już dość bezskutecznych prób redukcji wagi powinny zastanowić się nad innowacyjnym rozwiązaniem, jakim jest fit catering.

Letnie przepisy z sezonowych warzyw - smaczne dania

Masz może działkę i nie masz pomysłu, co zrobić z warzywami? Sprawdź, jak w szybki sposób przygotować coś fantastycznego. Pokochasz te przepisy za smak i prostotę w wykonaniu!

Polecamy
Pomysły na piknik - organizacja i przekąski

Gdy pogoda sprzyja, świetnym pomysłem na spędzenie czasu poza domem jest wybranie się na piknik. Znajdziecie tu kilka propozycji jakie przegryzki zabrać ze sobą.

Letnie przepisy z sezonowych warzyw - smaczne dania

Masz może działkę i nie masz pomysłu, co zrobić z warzywami? Sprawdź, jak w szybki sposób przygotować coś fantastycznego. Pokochasz te przepisy za smak i prostotę w wykonaniu!

Polecamy
Ostatnio dodane
Kulinarne podróże po Portugalii - tych potraw musisz spróbować

Co zjeść i czego się napić w kraju wielkich odkrywców?

dieta pudełkowa
Dieta pudełkowa - poznaj ją bliżej! Kraków

Osoby, które mają już dość bezskutecznych prób redukcji wagi powinny zastanowić się nad innowacyjnym rozwiązaniem, jakim jest fit catering.

Popularne
spalanie kalorii
Spalanie kalorii

Liczba spalonych kalorii w ciągu 1 godziny wysiłku fizycznego.

Krwawienie po stosunku
Krwawienie po stosunku

Szczęśliwa po stosunku, masz wrażenie jakbyś znajdowała się w raju. Chciałoby się krzyknąć: Chwilo trwaj! Nic nie sprowadzi cię szybciej na Ziemie, jak fakt, iż ...

72 h po...
72 h po...

Co zrobić w sytuacji, gdy odbyłaś stosunek bez zabezpieczenia i obawiasz się zajścia w niechcianą ciążę?