Fitness - Kobieta

FIT na stoku

2005-11-19 00:00:00
 „Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań…”. Za oknami jeszcze szaro - buro, choć już za parę chwil spadnie pierwszy śnieg. Wielu z nas wyciągnie ciepłe ubranko i zimowy sprzęcik i ruszy na świeże powietrze w poszukiwaniu zimowych wrażeń. Zanim jednak rzucimy się w wir białego szaleństwo dobrze byłoby przygotować swoje ciało do takiego wysiłku. Śliskie górki czy lodowiska aż proszą się o niebezpieczne kontuzje, dlatego też zaproponuję parę ćwiczeń, które przygotują was do wspaniałej ale bezpiecznej zabawy na śniegu.

Musimy pamiętać, że każde ćwiczenia powinny być poprzedzone wysiłkiem kardio (solidną rozgrzewką), aby przygotować mięśnie do treningu siłowego. Ja zaproponuję wam 5 minutowy marsz o niskiej intensywności w celu pobudzenia krążenia. Zaczynamy!

Wzmacniamy mięśnie ramion

Stajemy w rozkroku (stopy na szerokość bioder), ręce wzdłuż tułowia.
Ruch: uginamy ręce w łokciach.

Stajemy w lekkim rozkroku i lekko pochylamy tułów w przód, ręce zgięte w łokciach blisko ciała.
Ruch: prostujemy ręce w łokciach.

Wzmacniamy mięśnie nóg

Stajemy w rozkroku (stopy na szerokość bioder), ręce wzdłuż tułowia, pośladki spięte, brzuch wciągnięty, tułów prosty.
Ruch: wykonujemy lekki ćwierćprzysiad pilnując, aby kolana nie wychodziły poza linię stóp następnie powrót do pozycji wyjściowej.

Stajemy prosto, nogi złączone, ręce na biodrach.
Ruch: wykrok nogą w przód (tułów prosty, udo tworzy kąt prosty z podudziem), następnie powrót do pozycji wyjściowej. To samo ćwiczenie na lewą nogę.

Stajemy w rozkroku, stopy rozstawione na szerokość bioder, ręce na biodrach.
Ruch: wspięcie na palce następnie powrót do pozycji wyjściowej.

Wzmacniamy mięśnie grzbietu i pośladków

Leżymy przodem, ręce podpierają czoło.
Ruch: wznos tułowia w górę, a następnie powrót do pozycji wyjściowej.

Leżymy przodem, ręce podpierają czoło.
Ruch: wznos wyprostowanych nóg w górę.

Każde ćwiczenie wykonajcie 8-10 razy. Na koniec troszkę rozciągania i jesteście gotowi na prawdziwą zabawę na świeżym zimowym powietrzu. Wskakujcie więc w kożuszki i jazda z górki!

Dagmara Trebenda
(dagmara.trebenda@dlastudenta.pl)

Słowa kluczowe: fitness w górach
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Warto przeczytać
Darmowy karnet dla studentów na siłownię i fitness
Darmowy karnet dla studentów na siłownię i fitness Wrocław

Aby otrzymać pięciodniowy voucher na zajęcia fitness, saunę i siłownię, wystarczy wydrukować plakat.

Zalety ćwiczeń na świeżym powietrzu
Zalety ćwiczeń na świeżym powietrzu

Co sprawia, że ludzie decydują się na taką aktywność fizyczną? Koniecznie zobacz!

Zobacz także
gym
Dlaczego warto podnosić ciężary? Poznaj 5 powodów!

Zobacz, dlaczego trening siłowy jest najlepszy w drodze do idealnego ciała!

Personal trainer
Dlaczego warto skorzystać z pomocy trenera personalnego?

Wiele z nas zapisując się na siłownię nie do końca wie, na czym rzecz polega. Dobrym wyborem okazuje się być trener osobisty! Dzięki niemu będziemy z przyjemnością chodzić na kolejne treningi bez poczucia niewiedzy i dezorganizacji.

Pierwszy raz na siłowni – co warto mieć ze sobą?
Pierwszy raz na siłowni – co warto mieć ze sobą?

Poznaj kilka niezbędników, których posiadanie pomoże ci skupić się wyłącznie na głównym celu dla którego jesteś na siłowni, rzeźbieniu pięknej sylwetki.

Ostatnio czytane
Darmowy karnet dla studentów na siłownię i fitness
Darmowy karnet dla studentów na siłownię i fitness Wrocław

Aby otrzymać pięciodniowy voucher na zajęcia fitness, saunę i siłownię, wystarczy wydrukować plakat.

Zalety ćwiczeń na świeżym powietrzu
Zalety ćwiczeń na świeżym powietrzu

Co sprawia, że ludzie decydują się na taką aktywność fizyczną? Koniecznie zobacz!

Popularne
Aqua aerobik
Aqua aerobik

Aqua aerobik jest połączeniem aerobiku z pływaniem. Są to ćwiczenia przy muzyce, wywodzące się od ćwiczeń rehabilitacyjnych w wodzie.

Aerobowy striptiz
Aerobowy striptiz

Na czym polega nowa forma ćwiczeń? Jest to połączenie ćwiczeń wzmacniających i kształtujących mięsnie z elementami tańca go-go